וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחמאס: "המתווך הגרמני נכשל בתפקידו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים, אריאל נוי

2.4.2011 / 10:19

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, התראיין לעיתון "אל-חיאת" ואמר כי המתוווך הגרמני בעסקת שליט, גרהארד קונארד לא ישוב למלא את תפקידו. "הוא לא הביא לשום פריצת דרך"

"המתווך הגרמני במשא ומתן בין ישראל לחמאס לגיבוש עסקת שליט נכשל בתפקידו", כך אמר הבוקר (שבת) סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, בראיון לעיתון 'אל-חיאת' הרואה אור בלונדון. לדברי אבו מרזוק, "הוא לא ישוב למלא את תפקידו כי מאמציו כשלו. הוא לא הצליח לקדם את נושא עסקת השבויים ולא הביא לשום פריצת דרך".

אבו מרזוק אמר כי המתווך הגרמני גרהארד קונארד "לא הצליח לשנות את עמדותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אלא להפך: אימץ אותן במקום להתנגד להן". אבו מרזוק המשיך ותקף את המתווך הגרמני באמרו כי הוא לא השקיע מספיק מאמצים כדי לקדם את ההבנות שהושגו עם ממשלת ישראל הקודמת בראשות אהוד אולמרט.

"תפקידו של המתווך הגרמני הסתיים", הוסיף. "יחד עם זאת, לא נתנגד לכך שישוב לתווך אם ממשלת ישראל תחפוץ בכך. עוד הבהיר שחמאס לא יסכים "לשוב לנקודת האפס במשא ומתן".

"העיסקה הגרמנית מונחת על השולחן"

בחמאס השמיעו ביקורת על תפקודו של המתווך גם בחודש שעבר. גורם פוליטי בכיר בארגון חמאס אמר אז, כי צעדיו של המתווך הגרמני במגעים לגיבוש עסקת שליט בין ישראל לחמאס "איטיים מאוד". בשיחה עם סוכנות הידיעות האיטלקית אמר הגורם: "המתווך הגרמני משקיע מאמצים בצורה איטית. איננו חשים שום רצון מצדו לזרז את גיבוש העסקה ולכן אין שום דבר רציני עד כה".

ממשפחת שליט נמסר בתגובה לדברי החמאס, כי הם לא קיבלו כל הודעה רשמית בעניין וכי לא ידוע להם אם המתווך הגרמני ממשיך לעסוק בנסיונות לגבש עסקה לשרור גלעד.

ביום חמישי קיים אביו של גלעד, נועם שליט, שיחות עם בני משפחתו של המהנדס הפלסטיני, דיראר אבו-סיסי, המוחזק בישראל זה כשלושה שבועות. על פי הדיווחים, אבו-סיסי מחזיק במידע בעל ערך רב הקשור לחטיפתו של שליט. בשיחה עם נועם שליט ששודרה בקול ישראל, אמר בן דודו של אבו-סיסי, ראזי, כי הוא מקווה שהכל יסתדר וגלעד יחזור הביתה. הוא פנה לשליט האב ואמר: "כמו שאתם סובלים – גם אנחנו סובלים". שליט, מצדו, השיב כי "אנחנו סובלים חמש שנים ואתם סובלים חודש וחצי. תוך שבוע מקסימום אפשר לשחרר את דיראר הביתה. העסקה הגרמנית מונחת על השולחן וכל שצריך זה לומר לממשלה שלכם שתקבל את ההסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully