וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוי סתום במו"מ בין ההסתדרות הרפואית לאוצר

אריאל נוי

17.3.2011 / 15:43

המשא ומתן בין נציגי ההסתדרות הרפואית למשרד האוצר עלה על שרטון. הרופאים מתוסכלים: "הפתרונות שהוצעו מנותקים מהמציאות ומשולים למתן אקמול לחולה סרטן"

ישיבת המשא ומתן בין האוצר להנהלת ההסתדרות הרפואית הסתיימה היום (חמישי) מבלי שהושגה התקדמות. בשבעת החודשים האחרונים התנהל משא ומתן מתמשך בין הצדדים, במהלכו ההסתדרות הרפואית הציגה לאוצר את שלל המצוקות והבעיות של מערכת הבריאות הציבורית, אך לטענת אנשי ההסתדרות הרפואית, מבלי לקבל פתרונות הולמים.

"האוצר לא נותן שום פתרון אמיתי לבעיות המחסור ברופאים, מצוקת הפריפריה ומקצועות המצוקה", אמר יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן. "אנו מאוכזבים קשות. נראה כי האוצר מנותק מהמציאות הקשה של מערכת הבריאות הציבורית, ואינו מביא פתרון ראוי ורציני שישנה את המצב", הוסיף אידלמן.

לדבריו, הצעת האוצר היא תוספת לשכר בגובה של 5%, בפריסה של חמש שנים. "מה שמקומם אותנו היא העובדה שלפתרון כל מצוקות המערכת, מציע האוצר תוספת של 1.5%, המשולים למתן אקמול לחולה סרטן", אמר ד"ר אידלמן.

מההסתדרות נטען עוד כי האוצר סירב להעניק תוספת למקצועות המוגדרים במצוקה אקוטית- כגון רופאים מרדימים, ניאונטולוגים, רופאי טיפול נמרץ וטיפול נמרץ ילדים. לשאר המקצועות הסתפק בתוספת סמלית של 1,250 שקלים למומחה, ו-625 שקלים למתמחה. כך גם לגבי הפריפריה, לה התוספת המוצעת הסתכמה ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully