וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין נגד המשטרה: תחקיר חוות גלעד -הזוי ומנותק

6.3.2011 / 18:56

פרסום מסקנות ועדת החקירה המשטרתית לבחינת אירועי הפינוי בחוות גלעד, עוררו זעם רב בימין. "חובה להקים ועדת חקירה חיצונית לאלימות המשטרה בחוות גלעד"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: ועד מתנחלי שומרון. עריכה: יותם בן-דוד. קריינות: אביב אברמוביץ')

פרסום מסקנות התחקיר של צוות הבדיקה המשטרתי לאירועים סביב פינוי חוות גלעד בשבוע שעבר, גררו הערב (ראשון) תגובות זועמות מאוד בקרב אנשי הימין, מתנחלים וחברי כנסת כאחד.

לאחר שבמסקנות התחקיר נקבע כי המשטרה פעלה "ללא דופי" וכי "השימוש באמצעים היה מידתי, מאופק ומקצועי", מסרו מוועד מתיישבי השומרון כי "אם את הדו"ח הכין אותו אדם שכתב את התשובה המגומגמת של השר אהרונוביץ', באופן שמתעלם מראיות ועדויות המתיישבים, הרי שזה מגביר את הצורך בוועדת חקירה חיצונית, שלא תטייח ותחתור לאמת. הדו"ח מוכיח ניתוק מהעובדות והמציאות ואנו נפעל כדי להוציא את האמת לאור".

גם ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, יצא נגד התחקיר ואמר כי "הוא מוכיח, יותר מכל, כי חובה להקים ועדת חקירה חיצונית לאלימות המשטרה בחוות גלעד. אם לאחר כל התמונות, הסרטים והעדויות שהוצגו היום בוועדת החוץ והביטחון מסוגלת המשטרה להוציא 'תחקיר' הזוי ומנותק מהמציאות שכזה - מוכח בצורה ברורה כי רק ועדת חקירה חיצונית ובלתי תלויה תחזיר את אמון הציבור במשטרה. תרבות השקר והטיוח שנחשפות במשטרה חמורות לא פחות מעצם האלימות הקשה שהיא הפגינה"

מנהלת ארגון זכויות האדם ביש"ע אורית סטרוק מסרה בתגובה לתחקיר המשטרתי כי "הזוועה של אירועי חוות גלעד נחשפת יותר ויותר, ויחד איתה נחשפת תרבות השקר במשטרה. לנוכח אלה, אין מנוס מלקיחת אחריות ע"י ראש הממשלה עצמו, שיכריז בקולו: חדל אש על כוחותינו".

"תרבות של שקר שפוגעת במשטרה עצמה"

חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) מסר בתגובה לתחקיר, כי "מדובר בתרבות של שקר, שפוגעת קודם כל במשטרה עצמה. כולנו ראינו את התמונות. חבל שהמשטרה מתבצרת ונותנת לעבריינות במדים לגיטימציה".

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, שנטל הבוקר חלק בדיון בנשוא בוועדת החוץ והביטחון, אמר על התחקיר המשטרתי כי "מישהו כאן התבלבל לגמרי. המשטרה איננה השופט במקרה זה, אלא הנאשם. אין שום ערך לזיכוי העצמי שלה על סמך נרטיב מופרך, שאינו תואם את העובדות הברורות והמתועדות היטב. ממצאי התחקיר מזכירים לא מעט דיווחים של פראבדה, מן הימים הרעים ההם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully