וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציל חיים: איברי בכיר האוצר נתרמו לשלושה חולים

אריאל נוי

3.3.2011 / 14:31

איבריו של שלום גרניט, לשעבר הממונה על השכר באוצר, הושתלו בשלושה אנשים שונים. לבני המשפחה לא היה כל ספק אם לתרום את האיברים: "אבא היה שמח לדעת שבמותו הוא הציל חיים של אחרים"

הציל חיים במותו: משפחתו של שלום גרניט, מי ששימש כממונה על השכר באוצר בעברו והלך לעולמו לפני כשבועיים, החליטה לתרום את איבריו לאחר שאפסו הסיכויים להצילו, והצילה בכך שלושה בני אדם שאיבריו הושתלו בהם. גרניט מת מדום לב והיה בן 64 במותו.

בני המשפחה סיפרו כי לא היה להם כל ספק אם לתרום את איבריו של גרניט. "אבא היה איש של נתינה כל חייו. במותו החלטנו לקיים את צוואתו ולתרום את איבריו", אמר ארז, בנו של גרניט. "אבא הסתובב באופן קבוע עם הכרטיס הירוק של 'אדי' בארנק. משמח אותי שיכולנו להציל אנשים אחרים בעזרתו ואני בטוח שאבא היה שמח לדעת שבמותו הוא הציל חיים של אחרים".

שתי כליותיו של גרניט הושתלו בגבר חולה בשנות ה-60 לחייו. מדובר בניתוח שנערך לראשונה בבית החולים רמב"ם ובמסגרתו שתי כליות של אותו התורם הושתלו בחולה אחד. ריאותיו של גרניט הושתלו בגבר בן 48 בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, והכבד שלו הושתל באישה בת 62 בבית החולים איכילוב בתל אביב.

דוברת המרכז הלאומי להשתלות, דבורה שרר, הדגישה את חשיבות החתימה על כרטיס "אדי" לתרומת איברים. לדבריה, "חשוב מאוד להצהיר על כוונות ולחתום על כרטיס 'אדי' מאחר ולמשפחת הנפטר הרבה יותר קל לקבל החלטה ולקיים את הבקשה, הכל כך אמיתית, להציל חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully