וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "אין סיכוי שהגז גרם למות המפגינה בבילעין"

יהושע בריינר וניר יהב

7.1.2011 / 13:38

שבוע אחרי, שלל היום סופית מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל ניצן אלון, את גירסת המפגינים אודות מותה של ג'וואהר אבו רחמה. בתוך כך, הגיעו מאות פעילים להפגנה השבועית בבילעין

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

שבוע לאחר מותה של ג'וואהר אבו רחמה, ובעת בה מפגינים מאות בני אדם בבילעין נגד גדר ההפרדה, שולל היום (שישי) מפקד אוגדת איו"ש, תת אלוף ניצן אלון, את הגירסה הפלסטינית על פיה נהרגה אבו רחמה מגז מדמיע ששאפה במהלך שהפגינה. אלון אמר כי "היום, שבוע לאחר מותה, השערותינו לגבי סיבת מותה מתאמתות. להבנתנו, היא לא מתה כתוצאה מגז מדמיע אלא מדברים הקשורים לאופן הטיפול בה. אין סיכוי שהגז גרם למותה. בשימוש כזה בגז מדמיע באזור פתוח במרחק שבו היא עמדה מההפגנה, אין סיכוי שהיא מתה מהגז".

אלון הבהיר כי "גם כיום, אין הבדלי הבנות בינינו לבין גורמים רשמיים ברשות הפלסטינית. זאת, בניגוד לגורמים בעלי אינטרס שטוענים אחרת. להבנתנו, אבו רחמה לא הייתה בהפגנה אלא במקום מרוחק. ייתכן ששאריות של גז מדמיע הגיעו אליה, אך היא לא נפטרה מכך, אלא כתוצאה מסיבוכים נוספים של מחלות אחרות. הדברים מבוססים על נתונים נוספים שהגיעו השבוע".

מפקד אוגדת איו"ש התייחס גם להפגנה שמתקיימת בשעה זו בבילעין, בנוכחות גבוהה מהרגיל של מפגינים לאחר מותה של אבו רחמה, והבהיר כי השימוש של צה"ל באמצעים לפיזור הפגנות נעשה באופן מדוד ובהתאם לאופן ההפגנה. "אנו מבחינים באופן ברור בין הפגנה שקטה של תושבי בילעין, אזרחים ישראלים ופעילים אחרים שבאים למחות נגד הגדר בצורה שקטה לבין הפגנה אלימה שכוללת זריקות אבנים וברזלים על כוחות צה"ל והרס הגדר. אל מול זה אנו מפעילים אמצעים לפיזור הפגנות".

אלון הגיע לאזור בו מתקיימת ההפגנה ומפקח על פעילות כוחות צה"ל במקום. בתוך כך, דיווחו גורמים המשתתפים בהפגנה כי הצליחו לחתוך חלק מגדר התיל במקום, וכי מתנהלים במקום עימותים בינם לבין כוח צה"ל שעושה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully