וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "זו לא בושה לבקש עזרה מהעולם"

קובי מנדל

4.12.2010 / 20:01

רה"מ נתניהו הודה על הסיוע שקיבלה ישראל ממדינות העולם במלחמתה בשריפה: "צריך מערך אווירי ואין שום מדינה שאני מכיר שחוותה שריפות כאלה ולא נעזרה במדינות אחרות. זה כפר גלובאלי"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר הערב (שבת) על המאמצים המתמשכים להשתלט על שריפת הענק במורדות הכרמל. "מרגע שפרצה השריפה הצבתי שני יעדים", אמר נתניהו. "הצלת חיים וכיבוי שפועל תוך שיתוף פעולה בינלאומי. היעד הזה מושג, ואחרי הטרגדיה של אובדן 41 בני אדם, לא איבדנו נפש נוספת וזה לזכות הכבאים, הטייסים, עובדי העיריות המתנדבים".

שריפה בכרמל, דצמבר 2010. נמרוד סונדרס
"השריפה היא אירוע ייחודי"/נמרוד סונדרס

"עם ישראל יודע להתלכד ברגעי מבחן וזה קורה כאן בצורה הטובה ביותר. לבקשתי היה פינוי יישובים עם 'שוליים רחבים', ועכשיו יש גם חזרה של אנשים בהתאם למצב האש. אנחנו בדרך להשתלט על האש אבל אני לא רוצה לפתוח פה לשטן ולרוחות".

"היעד השני הוא כאמור, הכיבוי אווירי", המשיך ראש הממשלה. "זה אירוע ייחודי, שיש לו הקבלות בעולם בשריפות הענק של רוסיה ארצות הברית , קליפורניה, יוון וכמה מדינות אחרות. אלה שריפות ענק שמחייבות הפעלת כוחות ייחודיים ופעולה אווירית כי כוחות הקרקע אינם מספיקים ואינה יכולה לעזור אפילו בהתחלה".

"צריך מערך אווירי ואין שום מדינה שאני מכיר שחוותה שריפות כאלה ולא נעזרה במדינות אחרות. זו לא בושה, זה חלק מהקיום בכפר הגלובאלי. ישראל נטלה סיוע בחילוץ נפגעים במדינות אחרות, ואנחנו מקבלים עכשיו סיוע בהיקף רחב מאד. דיברתי עם 30 מדינות וההתגייסות של המנהיגים, החום והנכונות להגיש מיד עזרה מחממים את הלב של כל אזרח בישראל".

"הייתה לי שיחה מאד חמה וטובה עם ראש הרשות אבו מאזן, על ההזדהות ושליחת התנחומים. הם שלחו לנו שלוש כבאיות ואמרתי לו שאנו נמצאים באותה שכונה והאש פעם כאן ופעם שם".

"נרכוש מערך מוטס"

בנוסף אני מתכוון לרכוש לישראל מערך מוטס . אנו צריכים את היכולת הזאת שתשנה לחלוטין את יכולתנו להתמודד עם שריפות ענק. אלוף לוקר בקשר עם צה"ל וחיה"א כדי להביא הצעה מתוקצבת לבניית הכוח הזה", הוסיף נתניהו.

"נותרה משימה שלישית וגדולה - לשקם את הבתים והיערות שניזוקו. מטרתי לטפל בזה במהירות האפשרית, לשקם תשתיות ולשמור על הביטחון. נקבל מחר בממשלה החלטה על תוכנית לשיקום יערות הכרמל. זה דבר יקר שנפגע וניתן לשקמו. יש פה משבר קשה אבל עם ישראל עומד ביחד ועמים רבים בעולם עומדים יחד איתו וזה לא דבר קטן, זו נקודת אור לחג החנוכה", סיכם ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully