וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוכנית נתניהו: מדינה זמנית, חכירת הבקעה"

אופק עיני

30.10.2010 / 16:13

גורמים פלסטינים בכירים סיפרו לעיתון "אל-חיאת" כי ראש הממשלה הציע לאבו מאזן להקים מדינה פלסטינית בגבולות זמניים למשך 10 שנים ולחכור את בקעת הירדן. כעת, על פי הדיווח, נתניהו פועל לשכנוע האמריקאים לקבל את התוכנית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פועל לשכנוע הממשל האמריקאי לקבל את תוכניתו להקמת מדינה פלסטינית בגבולות זמניים, תוך דחיית הדיון בסוגיות ירושלים והפליטים, כך טענו היום (שבת) בכירים פלסטינים בפני העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. על פי הדיווחים, שהעבירו גורמים בכירים לעיתון, נתניהו הציע לפלסטינים מדינה פלסטינית בגבולות זמניים כפתרון זמני לשתי הסוגיות בשלוש הפגישות שנערכו בוושינגטון, שארם א-שייח' וירושלים.

על פי הבכירים, הצעתו של נתניהו למדינה זמנית אפשרה לישראל לשמור על שליטתה בגבולות המזרחיים של מדינת פלסטין עם ירדן, על גבולותיה המערביים עם ישראל, על ירושלים ועל מקורות המים. "נתניהו הציע במהלך הפגישות את תפיסתו לגבי פתרון השלבים שנראים בעייתיים בתוכניתו בנוגע למדינה בעלת גבולות זמניים", סיפר אחד המקורות.

המקור הוסיף כי "מה שנתניהו הציע לנו הוא פתרון הדרגתי שנמשך יותר מעשר שנים, המאפשר את השארת גושי ההתנחלויות וירושלים תחת שליטת ישראל, את חכירת בקעת הירדן למשך 40 שנה ואת השארתם של בסיסים צבאיים ישראליים בכניסות לערים הפלסטיניות".

המקור הוסיף כי במסגרת הצעתו קיווה נתניהו להשאיר בשליטה ישראלית יותר מ-40% משטחי הגדה המערבית במהלך תקופת המעבר, שהייתה אמורה להימשך כאמור יותר מעשר שנים. "תוכנית נתניהו כוללת גם את השארת בקעת הירדן ומספר אזורים בגדה תחת ריבונות צבאית ישראלית", סיפר המקור וציין כי "נתניהו הציע לאבו מאזן לחכור את בקעת הירדן למשך 40 שנה על מנת להשאיר בתוכה בסיסים צבאיים ישראליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully