וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ואשכנזי סיכמו: האלוף רוסו לפיקוד דרום

יהושע בריינר

17.9.2010 / 0:00

לאחר שעננת המסמך שכונה "מסמך גלנט" התפוגגה, אישר שר הביטחון ברק את המלצת הרמטכ"ל והאלוף גלנט, למנות את האלוף טל רוסו למפקד פיקוד דרום. תא"ל אביב כוכבי יועלה לדרגת אלוף ויחליף את האלוף ידלין בתפקיד ראש אמ"ן

ערב יום כיפור הודיע אמש (חמישי) צה"ל על שורה של מינויים במטכ"ל. האלוף טל רוסו ימונה לאלוף פיקוד דרום וזאת על רקע התגברות ירי הרקטות ופצצות המרגמה לעבר דרום הארץ. תא"ל אביב כוכבי ימונה לראש אמ"ן ויחליף בתפקיד את אלוף עמוס ידלין ותא"ל יעקב אייש יועלה לדרגת אלוף ויתמנה לראש אגף המבצעים. המינויים אושרו על ידי שר הביטחון ונעשו בהמלצת הרמטכ"ל הנוכחי רב אלוף גבי אשכנזי ובהתייעצות עם הרמטכ"ל הבא האלוף יואב גלנט.

שורת המינויים הערב היא בפועל עיצוב המטכ"ל החדש בראשותו של יואב גלנט, אולם מדובר גם בשיתוף פעולה פומבי נדיר בין אשכנזי לבין גלנט, אשר הסכימו בינהם על המינויים, זאת על אף שאשכנזי הוא שאמור להחליט על המינוייים כרמטכ"ל הנוכחי. באישור המינויים הערב פותח שר הביטחון את צוואר הבקבוק שנוצר בצמרת צה"ל בשנתיים האחרונות, כאשר לא קצינים רבים המתינו למינוי חדש, ובהם בלט בעיקר אביב כוכבי, שממתין מזה קרוב לשנה לתפקיד חדש.

מפקד פיקוד דרום החדש, האלוף טל רוסו, יהיה בפועל אלוף מבלי שעבר מעולם קורס קצינים. רוסו שירת ביחידת שלדג של חיל האוויר ולאחר מלחמת שלום הגליל קיבל דרגות סרן לאות הערכה על תפקודו במלחמה. בהמשך פיקד על יחידת מגלן, חטיבת הנח"ל ובמהלך ההתנתקות היה אחראי על יישום התוכנית בצפון השומרון. לאחר הפינוי, היה למתאם המיוחד של הרמטכ"ל לקשר עם הציבור הדתי. בשנת 2006 התמנה לראש אגף המבצעים וקיבל דרגות אלוף.

רוסו יתמודד עם גזה

האלוף רוסו יצטרך להתמודד עם גזרה הולכת ומתחממת. אתמול לאורך היום נפלו בשטחי המועצה האזורית לפחות 10 פצצות מרגמה ורקטה אחת. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. במהלך ליל אמש נפלה בשטח פתוח מדרום לאשקלון רקטה ששוגרה מרצועת עזה. גם במקרה זה לא דווח על נפגעים או נזק. בדיקה של פצצות המרגמה שנורו אתמול העלתה כי מדובר בפצצות זרחן.

תא"ל אייש פיקד בשנים 2005-2004 על אוגדת "המפץ" בפיקוד הצפון והועלה לדרגת תת- אלוף. בשנים 2008-2005 שימש כראש מטה זרוע היבשה, ובין 2008 ל-2010 שימש כראש תכנית "עת האסיף", היא תכנית ההתייעלות לצה"ל ולמערכת הביטחון. אייש הינו בעל תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. הוא בוגר המכללה לפיקוד ומטה בצבא בריטניה, אותה סיים בהצטיינות, ובעל תואר שני במנהל עסקים מבית הספר למנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.

עדכון ראשון: 21:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully