וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בי-ם מבהירים: ההצעה להאריך ההקפאה לא רלבנטית

ניר יהב ופנחס וולף

16.9.2010 / 9:44

העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח כי ארה"ב הציעה להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות בשלושה חודשים, שבמהלכם יייקבעו גבולות המדינה הפלסטינית. גורם מדיני לוואלה! חדשות: "ההצעה אינה רלבנטית מבחינת רה"מ"

גורם מדיני בירושלים התייחס הבוקר (חמישי) לפרסום בעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, לפיו מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון הציעה לישראל ולפלסטינים להמשיך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות למשך שלושה חודשים נוספים על מנת לסיים את הדיון בסוגיות הגבולות. הגורם אמר לוואלה! חדשות כי "הצעה כזו, כפי שפורסמה, איננה רלבנטית מבחינת ראש הממשלה, בלי קשר לשאלה אם הוצעה או לאו".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "איננו מתייחסים לתוכן המשא ומתן. עמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי התקופה שנקצבה מראש להשהיית הבנייה החדשה ביהודה ושומרון ידועה, ולא חל בה שום שינוי".

ב"א-שרק אל-אווסט" דווח, כי קלינטון הציעה שבשלושת החודשים במהלכם תימשך ההקפאה, יתחייבו הצדדים לסיים את המשא ומתן בנושא הגבולות בין ישראל למדינה הפלסטינית העתידית, כך שלאחר מכן תוכל ישראל להקפיא את הבנייה באזורים שיהיו שייכים למדינת פלסטין ולהמשיך בבנייה באלה שיהיו בשליטה ישראלית במסגרת ההסדר.

העיתון דיווח כי יו"ר הרשות אבו מאזן הסכים להצעה, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם השיב לה ובכוונתו לדחות אותה. מקורות אמריקאיים המקורבים לקלינטון אמרו, כי ארה"ב סבורה שהצעה זו היא הדרך הטובה ביותר להתגבר על המכשולים במשא ומתן ולמנוע מהמגעים להתפוצץ.

בתוך כך, אמרו בכירים פלסטינים אמרו לעיתון "אל-חיאת" כי נושא ההתנחלויות עדיין מהווה את המכשול הגדול ביותר בפני המשך המשא ומתן. לדבריהם, האמריקאים מנסים למצוא נוסחאות כדי לפתור את המשבר, "ביניהן הקפאת הבנייה בהתנחלויות בלב הגדה והמשך הבנייה בגושי ההתנחלויות, או הקפאת הבנייה בהתנחלויות מבלי להכריז על כך, או המשך הבנייה אך אי הכרזה על מכרזים חדשים לבנייה". הבכירים הבהירו כי הפלסטינים "לא יסכימו לשוב למשא ומתן, אם ישראל תחדש את הבנייה בהתנחלויות. לא נסכים לשוב למצב הישן. על ישראל לסגת מפרויקט הבנייה בהתנחלויות".

הפלסטינים: "לא נחזור למצב הישן"

אמש דווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר בפגישתו אתמול בירושלים עם ראש המשמלה נתניהו, כי "אם הבנייה בהתנחלויות תחודש, אנטוש את המו"מ". גורם פלסטיני בכיר מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי אבו מאזן אמר את הדברים בתגובה להצהרתו של נתניהו על אי-מוכנותו להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

בפגישה שנערכה אתמול בבית ראש הממשלה בירושלים בין השניים השתתפו גם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון והשליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל. בפתח הפגישה כתב אבו מאזן בספר האורחים של בית ראש הממשלה, כי "היום חזרתי לבית זה אחרי תקופה ארוכה של היעדרות על מנת להמשיך בשיחות ובמשא ומתן, ומתוך תקווה להגיע לשלום נצחי בכל האזור ובמיוחד לשלום בין העם הישראלי לעם הפלסטיני".

השליח האמריקאי מיטשל אמר במסיבת עיתונאים שערך בירושלים לאחר הפגישה עם המנהיגים כי "התהליך התחיל בצורה מהירה מאוד. אני השתתפתי בעבר בשיחות השלום בצפון אירלנד, ועל אף שהנסיבות מאוד שונות, המשא ומתן שם נמשך 22 חודשים, ולקחו הרבה מאוד חודשים לפני שדנו בנושאים העיקריים והמהותיים שהפרידו בין הצדדים. במקרה הזה, הדיון בנושאים העיקריים התחיל בתוך כמה ימים. אתמול בשארם א-שייח' והיום כאן, המנהיגים דנו באופן ישיר ומעמיק בנושאים הרגישים והקשים ביותר בהם ידונו. זוהי אינדיקציה חזקה לכנות שלהם ולרצינות שלהם. עבורי, זה מרשים ביותר לראות את שני המנהיגים פועלים כך. הם רציניים. הם באו לעשות עסקים".

(עדכון ראשון: 8:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully