וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ אישר: בי"ס לבנות המגמה החסידית בעמנואל

14.9.2010 / 15:56

בית המשפט החליט לקבל את החלטת משרד החינוך לפתוח מוסד בלתי מתוקצב לבנות האשכנזיות בעמנואל. בית המשפט הדגיש כי גם במוסד זה לא תותר כל אפליה

שופטי בג"ץ אישרו היום (שלישי) את ההחלטה שקיבל משרד החינוך, לפיה הוא נעתר לבקשת הורי המגמה החסידית בעמנואל, לפתוח מוסד פטור ביישוב, שלא יתוקצב על ידי רשויות המדינה. עם זאת הדגיש בית המשפט כי הלימודים בבית הספר הקיים ביישוב יימשכו וכמו כן לא תותר כל אפליה גם במוסד החינוכי החדש. "הכרה במוסד פטור יכולה שתיעשה רק מקום שבו משרד החינוך מגיע למסקנה כי קיימים שיקולים ענייניים בעלי משקל מספיק, שיש בהם כדי להצדיק את הפגיעה בניסיון ליצירת בסיס ערכי משותף כלשהו, אותו חזו לנגד עיניהם מקימי המדינה", נכתב בפסיקת בית המשפט.

בחודש שעבר הודיע משרד החינוך לבג"ץ כי החליט לאשר להורים האשכנזים מחסידות סלונים שבנותיהם למדו בבית הספר "בית יעקב" בעמנואל לפתוח מוסד פטור ללא תקצוב המדינה. בהודעה שנמסרה באמצעות עורכת הדין שוש שמואלי מפרקליטות המדינה נכתב כי כבר במרץ הגישו ההורים בקשה לפתוח מוסד פטור – מוסד בו לומדים תלמידים ששר החינוך פטר אותם מהחובה ללמוד במוסד מוכר. זאת לרוב בשל אבחנה תרבותית ייחודית.

בנוסף הבהיר המשרד שהוא כלל לא התכוון לתקצב את בית הספר החדש בשנת הלימודים הקרובה וזאת בהסכמת ההורים למרות שמוסדות פטור מתוקצבים בשיעור של 55% מתקצוב של מוסד רשמי. עוד נכתב בהודעה כי מרכז החינוך העצמאי יתחייב להמשיך ולתפעל את בית הספר "בנות יעקב" כדי שלא יווצר מצב שהתלמידות שלמדו בו השנה לא יהיה להן היכן ללמוד בשנה הבאה.

ד"ר אביעד הכהן, בא כוח העותרים בתיק אמר בתגובה להחלטה כי "התמיהות שמעלה בית המשפט בהחלטתו לגבי מהלכיו האחרונים של משרד החינוך בפרשה מדברות בעד עצמן. בית המשפט העליון מדגיש כי גם בעתיד לא ברור מה תהיה ההצדקה לתקצוב מוסד בדלני, דוגמת המגמה החסידית, ואף קובע שניסיון הרשות המקומית להעביר לה תקציבים בדרך עוקפת עלול לגבול בפלילים ולהביא לחיוב אישי של מי שיהיה אחראי לכך. אמירות אלה מדברות בעד עצמן וכל המוסיף עליהן רק יגרע".

  • עוד באותו נושא:
  • עמנואל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully