וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר נאמן: "המסתננים הם סכנה קיומית"

גלעד גרוסמן

1.9.2010 / 22:35

בכנס של לשכת עורכי הדין התייחס שר המשפטים לסוגיית המסתננים לישראל. נאמן הביע חשש ש"ישראל עומדת בפני סכנה קיומית לאור גל המסתננים מהגבול עם מצרים"

שר המשפטים יעקב נאמן נשא הערב (רביעי) דברים בטקס לרגל פתיחת שנת המשפט בלשכת עורכי הדין בתל אביב. נאמן אמר כי "ישראל עומדת בפני סכנה קיומית לאור גל המסתננים מהגבול עם מצרים. מדי חודש נכנסים לישראל, באופן בלתי חוקי, כ- 1,200 מסתננים. חובה מוטלת עלינו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להילחם בתופעה חמורה זו, אשר משליכה על כל תושב ותושב במדינת ישראל. בחודשים האחרונים מתבצעת עבודה מקצועית ע"י כל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, על מנת להלחם בתופעה זו, וכולנו תקווה כי נביא בסופו של דבר לחקיקה שתקבע מדיניות הכניסה למדינת ישראל, על מנת להגן על תושבי מדינת ישראל מפני התופעה".

נאמן הוסיף כי "משימה נוספת העומדת לפתחה של מערכת המשפט היא הגברה משמעותית של המאבק בפשיעה. כמעט בכל יום אזרחי המדינה נחשפים למעשה אלימות כזה או אחר. עלינו להטות כתף ולמגר תופעות קשות אלה. משרד המשפטים, בשיתוף הגורמים הרלוונטיים, מטפל בחלק נכבד מן התופעות, כגון חקיקת חוק האלכוהול, החמרת הענישה כלפי תופעת הפדופיליה, החמרת הענישה כלפי עבירות תעבורה מסכנות חיים, ועוד.

עוד אמר השר כי "אנו נמשיך לפעול במלוא המרץ לשמירת ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל, על מנת שיוכלו ללכת בבטחה ברחובות הערים, לשלוח ילדיהם בבטחה לבתי הספר, כדי שתחושת בטחון תשרה בכל בית במדינת ישראל".

שר המשפטים התייחס גם לאלימות במערכת החינוך, ואמר כי "יש להעמיד כחלק חשוב ממערכת החינוך את נושא מיגור הפשע מן החברה בישראל. יש לחנך ילדינו בבית ובמערכת החינוך על מנת שתופעה זו תיפסק. אבקש בהזדמנות זו, לציין לשבח את שר החינוך, ח"כ גדעון סער, אשר נענה לבקשתנו לכלול במערכי השיעורים של שנת הלימודים תשע"א, נושאים אשר יועברו לתלמידים ע"י פרקליטים וסנגורים ממשרד המשפטים, הנוגעים לתופעת העבריינות בקרב בני הנוער. על התלמידים להבין משמעות מעשיהם ואת הפגיעה העלולה להתרחש בחיים ובנפש האדם כתוצאה ממעשי האלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully