וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "נעשה הכל כדי למנוע פגיעה בשיחות"

פנחס וולף

1.9.2010 / 18:49

על רקע פיגוע הירי שבו נהרגו ארבעה ישראלים, הבטיח שר הביטחון ברק לעשות הכל כדי להגיע למבצעיו. באירוע הרמת כוסית לשנה החדשה אמר ברק כי "הכוונה לפגוע בשיחות לא תצלח"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

מפלגת העבודה קיימה הערב (רביעי) הרמת כוסית חגיגית לציון ראש השנה. שר הביטחון אהוד ברק אמר בטקס כי "לבנו היום עם המשפחות ועם בית חגי וההתיישבות ביו"ש שעומדת בימים אלו במבחנים שלא נאלצה לעמוד בהם שנים. צה"ל יחד עם השב"כ וגופי המודיעין עושים מאמץ עליון לשים ידם על המפגעים ולא לאפשר לאירוע הזה להפוך לגל פיגועים. נעשה הכל שאירוע כזה לא יוכל להישנות, שהאחראים לכך יבואו על עונשם ושהכוונה לפגוע בשיחות לא תצלח".

עוד אמר שר הביטחון כי "לא נוותר על המאבק נגד הטרור, לא נמצמץ בו. אנו היום ערב השיחות בוושינגטון. מעל הכל, נכנסנו לממשלה כדי לקדם את התהליך המדיני. עם ממשלת ימין צרה לא היינו רואים את העיקרון של שתי מדינות, את ההסכמה לכל ההחלטות של ממשלות קודמות, את ההקפאה ואת פתיחת השיחות. עם זאת, המבחן העליון עוד לפנינו. אחריותנו העליונה לא לאפשר להזדמנות לחמוק בין הידיים".

ברק סיפר על הפגישה שקיים בתחילת השבוע עם אבו מאזן, ואמר כי "תוך כדי השיחה הוא שאל 'מה השתנה בעצם?.' 'הרבה השתנה', עניתי. 'שניים מהמבקרים החמורים ביותר לשיחות ב'קמפ דיוויד' היו אהוד אולמרט וציפי לבני'. תראו איפה אנחנו היום. הרבה מאוד השתנה, אבל יש עוד הרבה מאוד להשלים. בעניין ההחלטות הכי קשות, אבו מאזן יצטרך להסתכל לבני עמו בעיניים, וראש הממשלה יצטרך להסתכל לתוך הציבור הישראלי, כולל תומכיו".

"הליכוד מוכר את תורת העבודה"

ברק התייחס גם לנושא ילדי העובדים הזרים והדגיש את מרכזיות הנושא בסדר יומה של המפלגה. לדבריו, "לא נוותר בנושא הזה. ילדי העובדים לא יגורשו".

שר התמ"ת בנימין בן אליעזר אמר כי "הבוקר התעוררנו וחמישה ילדים מצאו עצמם יתומים. הבוקר התעוררנו ומצאנו שהאנשים שלנו נרצחו על ידי נבלות שכל עניינם היה לירות ולחסל את תהליך השלום עוד לפני שהחל. אני שמח על הודעת ראש הממשלה. לא הייתה החלטה יותר נבונה מההחלטה של מפלגת העבודה להיכנס לממשלה. היום אפשר להרים את הראש. מתחילה ההידברות בגללנו, לא מעט משום התרומה שלנו, משום התרומה של כל אחד ואחד מהשרים שלנו".

בן אליעזר התייחס גם למצבה של מפלגת העבודה, וציין כי "אין כמו הבית של מפלגת העבודה, אין לו תחליף. הוא הבית הכי יציב והכי חזק. הליכוד מוכר היום את תורת מפלגת העבודה. יש כמה מבנינו שרוצים להרוס את הבית הזה ורק אתם יכולים לעצור את זה. צודק מי שאומר שאנחנו מתנהגים כמו 13 מפלגות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully