וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ירי ליד חברון: 4 ישראלים נהרגו

יהושע בריינר, מערכת וואלה! חדשות

31.8.2010 / 23:37

זוג נשוי ושני טרמפיסטים נהרגו לאחר שאש נפתחה לעבר הרכב שבו נסעו בצומת בני נעים בכביש 60. הזרוע הצבאית של חמאס נטלה אחריות לפיגוע ואיימה לבצע פיגועים נוספים

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

ארבעה ישראלים נהרגו הערב (שלישי) בפיגוע ירי סמוך לקריית ארבע. ההרוגים הם בני הזוג יצחק (47) וטלי (45) איימס, ושני בני אדם נוספים שהם הסיעו ברכבם, כוכבה אבן חיים (37) ואבישי שינדלר (24). כל ההרוגים הם תושבי בית חגי.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה את האחריות לפיגוע. בהודעת הארגון נמסר כי "גדודי עז א-דין אל-קסאם נושאים באחריות המלאה למבצע ההירואי בחברון". אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של הארגון, הודיע כי חמאס יבצע פיגועים נוספים. לדבריו, "התקיפה הזו היא חלק מסדרת תקיפות, חלקן כבר הוצאו לפועל וחלקן יוצאו לפועל בעתיד".

דובר חמאס בעזה, סאמי אבו זוהרי בירך על הפיגוע ואמר כי "חמאס משבח את התקיפה ורואה בה תגובה טבעית לפשעי הכיבוש". לדבריו, "הפיגוע הוא הוכחה לכישלון התיאום הביטחוני" בין ישראל לפלסטינים.

בפיגוע הירי שאירע סמוך לשעה 19:30 ליד קריית ארבע נהרגו ארבעה ישראלים, לאחר שאש נפתחה אל עבר הרכב שבו נסעו בכביש 60, סמוך לכפר בני נעים באזור מעלה חבר. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותם של הארבעה.

החיפוש אחר האחראים

על פי הערכות, הרכב הישראלי נסע מצפון לדרום, לכיוון בית חגי. ככל הנראה, רכב שנסע מאחוריהם עקף אותם. בצומת בני נעים מחבלים שהיו בו פתחו באש לעבר הארבעה ופגעו בהם, זאת לאחר שהמחבלים וידאו כנראה מדובר במתנחלים. מסוק של צה"ל הוזנק לאזור בניסיון לאתר את היורה או היורים, וכעת מתנהל אחריהם מצוד נרחב. צה"ל הכריז על האיזור כעל שטח צבאי סגור.

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, הגיע לזירת האירוע לתדרוך. תא"ל ניצן אלון מפקד אוגדת איו"ש מסר במהלכו כי "הפיגוע בוצע על ידי רכב חולף. לא ידוע לנו על וידוא הריגה. להערכתנו הוא בוצע על רקע הפסגה בוושינגטון. הפיגוע התבצע כנראה על ידי חמאס, אך ייתכן שגם על ידי גורמים אחרים. הייתה היערכות, אך לצערנו לא הצלנו למנוע את הפיגוע. אנו רוצים להשתתף בצער המשפחות".

גיא גונן, פרמדיק של מד"א שהגיע לזירת הפיגוע, סיפר לוואלה! חדשות: "כשהגענו למקום, החיילים כבר הוציאו את הגופות מהרכב, והן היו מונחות לצידי הכביש. המראה היה קשה מאוד. הרכב היה מרוסס לחלוטין עם עשרות קליעים. לנוסעי הרכב לא היה שום סיכוי. הקליעים חדרו לתוכם - לגולגולת ולבית החזה, וכולם נהרגו במקום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הרמטכ"ל הורה להגביר הכוננות

מקורות פלסטיניים מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי כוחות צבא הטילו סגר על הכפר בני נעים שמצפון לחברון והחלו בפעולות סריקה נרחבות בו. כמו כן, מסרו המקורות כי צה"ל סגר את כל הכניסות המובילות לעיר חברון, וכי מסוקים של חיל האוויר סורקים אף הם את האזור.

הרמטכ"ל אשכנזי שוחח בימים האחרונים עם מפקדי החטיבות ביו"ש וביקש מהם להגביר כוננות, מחשש לפיגוע לקראת השקת המו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים. לקראת חודש ספטמבר הועלתה הכוננות בפיקוד לאפשרות כי יהיו ניסיונות של מפגעים בודדים לבצע פיגועים אקראיים נגד יעדים ישראליים.

גורם צבאי באוגדת יהודה ושומרון, אמר היום לפני פיגוע הירי כי מדובר בחשש מיידי המכוון לחודש הקרוב, כשההתמקדות היא במפגע בודד מארגוני החמאס והג'האד האיסלמי ולא בהתארגנות של חולייה. על פי הערכות המודיעין, קריאותיו של מנהיג חמאס ברצועה איסמעיל הנייה נגד המגעים הישירים של הרשות הפלסטינית עם ישראל, ומנגד גם ההתבטאות של הרב עובדיה יוסף, עלולות ליצור אווירה שתביא לביצוע פיגועים.

"כיום", מסביר גורם צבאי, "היכולת של הפלסטינים להוציא פיגוע משמעותי היא נמוכה, בעיקר הודות לפעילות שלנו וגם ראוי לציין לטובה את הפעילות של המנגנונים בערים. עם זאת, אמירות של הנייה והתקדמות השיחות בוושינגטון, ואפילו האמירות של הרב עובדיה יוסף, עלולות לגרום לבן אדם אחד לקום ממקום מושבו ולעשות מעשה. גם אם הפיגועים הללו ייצאו לפועל, לא מדובר באירוע שיכול לשנות מומנטום".

גם במשרד לביטחון פנים בוצעו לאחרונה מספר הערכות מצב לקראת השיחות בוושינגטון, אך לא צויינה התרעה מודיעינית ספציפית. לאחר הפיגוע שוחח השר אהרונוביץ'עם המפכ"ל דודי כהן והוחלט להעלות את הכוננות הארצית לרמה ג'.

בהכנת הידיעה השתתפו: אריאל נוי, אופק עיני ואיילה חננאל.

עדכון ראשון: 19:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully