וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדוע אשכנזי לא העביר המסמך לברק"

17.8.2010 / 17:13

פרשת אשכנזי? ההחלטה של הרמטכ"ל רא"ל גבי אשכנזי ליידע את הפרקליט הצבאי הראשי בכך שברשותו נמצא "מסמך גלנט" ולא את שר הביטחון ברק, עוררה תרעומת רבה בקרב גורמים במערכת הביטחון. "אם יש בידיך מסמך כזה, אתה חייב לעדכן קודם כל את הממונה עליך"

בעקבות המידע על כך שהרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי הוא זה שמסר לחוקרי המשטרה עותק מ"מסמך גלנט", הביעו היום (שלישי) גורמים במערכת הביטחון זעם ותמיהה על התנהלותו של אשכנזי. הגורמים התקוממו בעקבות דבריו של אשכנזי בחקירה, לפיהם המסמך שהגיע לידיו לפני מספר שבועות, הועברו לפרקליט הצבאי הראשי. לטענת הגורמים, על הרמטכ"ל היה לעדכן בראש ובראשונה את שר הביטחון אהוד ברק. "איזו מן התנהלות זאת?", אמר גורם בכיר במערכת הביטחון.

עוד אמר הגורם כי "אם יש בידיך מסמך כל כך קריטי, מזויף או אמיתי, אתה חייב לעדכן קודם כל את הממונה עליך, ולא להעביר אותו לידי הפצ"ר. ומה בדיוק הפצ"ר עשה עם המסמך בשבועות האחרונים, הסתובב אתו בכיס שלו? עם כל ההערכה לאשכנזי ששיקם את צה"ל, המסמך הזה הוא רעידת אדמה לא רק צבאית אלא גם פוליטית ואם הוא בכוונת מכוון לא עדכן קודם כל את שר הביטחון בעניין, זה אומר דבר או שניים על כוונותיו".

הגורמים הביעו תמיהה על כך שלא רק שאשכנזי היה מחויב להעביר את המסמך לשר הביטחון, אלא היה חייב באופן מידי לפעול לאיתור המזייפים. "אולי היה לאשכנזי בעצמו נוח שהמסמך ידלוף לתקשורת", אמר הגורם, "כי הרי במסמך הזה אשכנזי יוצא המרוויח הגדול ואילו המפסידים ממנו ידועים".

הגורם הביטחוני סיכם ואמר כי "כל ההתנהלות של אשכנזי בפרשה היא מדאיגה ובעייתית. קצינים בכירים כמו צי'קו תמיר ועימאד פארס הלכו הביתה על פחות מכך ובמקרה הזה הרמטכ"ל מחזיק כבר כמה שבועות מסמך שמטרתו למנוע את בחירת הרמטכ"ל הבא, והוא שותק, ומעביר את זה לפצ"ר? מה הוא יכול לעשות עם זה בכלל? על דבר כזה מיידעים בראש ובראשונה את הממונה עליך ומי שאמור להיפגע מהמסמך, קרי שר הביטחון, שהוא המחליט מי יהיה הרמטכ"ל הבא, ולא הפצ"ר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully