וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בל"ד: מסע הסתה היסטרי מתנהל נגד ח"כ זועבי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.7.2010 / 0:01

לקראת הדיון שצפוי להתקיים בכנסת בעניין שלילת זכויות היתר של הח"כית שהשתתפה במשט לעזה, פרסמה תנועת בל"ד הודעת גיבוי בזועבי. "ניסיון להצר את צעדיהם של המנהיגים הפלסטינים בישראל"

על רקע כוונת הכנסת לדון היום (שלישי) בשלילת זכויות היתר של ח"כ חנין זועבי (בל"ד) בשל השתתפותה במשט הטורקי לרצועת עזה, התכנסה היום סיעת בל"ד והודיעה כי היא עומדת מאחורי ח"כ זועבי ותומכת בהחלטתה להשתתף במשט לעזה. "הרדיפה הפוליטית לא הצליחה ולא תצליח לכופף את מפלגת בל"ד ומנהיגיה ולגרום להם לשנות את פעילותם הפוליטית בהגנם על הזכויות ההיסטוריות של העם הפלסטיני ונגד הכיבוש", נכתב בהודעה בתום הפגישה.

בהודעה נכתב עוד כי נגד ח"כ זועבי מתנהל "מסע הסתה פוליטי היסטרי", משום שהמשט לעזה "הצליח לשבור את השתיקה סביב נושא רצועת עזה והעמיד את ישראל בפני ביקורת בינלאומית חסרת תקדים". בהודעה נמסר עוד כי ח"כ זועבי מילאה את חובתה ואת זכותה הפוליטית וכי "מסע ההסתה הטרוריסטי חושף את פניה המזויפים של הדמוקרטיה הישראלית ומגיע במסגרת ניסיונות להצר את צעדיהם של המנהיגים הפלסטינים בישראל".

לפני כחודש החליטה ועדת הכנסת להמליץ בפני מליאת הכנסת לשלול מח"כ חנין זועבי חלק מזכויות היתר המגיעות לה מתוקף חוק החסינות. ההחלטה התקבלה ברוב של שבעה ח"כ בעד ורק אחד - ח"כ אילן גלאון (מרצ) התנגד. הזכויות הצפויות להישלל (במהלך ועד לסיום הכנסת ה-18) הן: זכות יתר ליציאה מן הארץ אשר כחלק ממנה, במקרים מסוימים, אין אפשרות לעכב חברי כנסת ביציאה מן הארץ, הזכות לדרכון דיפלומטי והשתתפות בהוצאות משפטיות, כאשר כיום מאפשר החוק לחברי כנסת לקבל השתתפות המדינה על הוצאות משפטיות בנוגע למעשים שעשו בעת מילוי תפקידם.

הדיון בנושא בכנסת נדחה בחודש שעבר על ידי יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, שהסביר כי "מהלך של שלילת זכויות מחבר כנסת, תוך ניצול כוחו של הרוב ובו בזמן שמתנהלת חקירה בנושא בידי היועץ המשפטי לממשלה, אינו יכול להיוותר עניינה הפרטי של הכנסת. השלכותיו הבינלאומיות על מעמדה של ישראל בעולם, הינן דרמטיות ומרחיקות לכת. המהלך יעמיד את מדינת ישראל במתקפה דיפלומטית עזה, ייצור מערכת לחצים כבדה מצד האו"ם וידידותיה של ישראל בעולם, וישחק לידי מדינות העוינות את ישראל ופועלות לפגוע בה בכל דרך אפשרית, דווקא בשעה שישראל נתונה בקרב בלימה הסברתי ודיפלומטי".


עדכון ראשון - 22:13 12.7

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully