וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ יכריע: האם החייל שנהרג היה עריק?

רמי שני יהושע בריינר

28.6.2010 / 10:41

המאבק בין צה"ל לבין משפחת החייל יאיר ששון, שנהרג בתאונת דרכים יגיע היום לפתחו של בג"ץ. אביו של יאיר. "אם צה"ל מסרב להביאו לקבורה צבאית אקבור את בני בחצר בית המשפחה"

עורך הדין שלומי ציפורי, הגיע הבוקר (שני) לבית משפחת ששון בבאר שבע, שבנה יאיר נהרג בתאונת דרכים בעת שהיה עריק מהצבא, וצה"ל מסרב לערוך לו טקס קבורה צבאי. ציפורי הגיע בכדי להכין את העתירה שהמשפחה מבקשת להגיש לבג"ץ נגד צה"ל. בעוד שבלשכת ראש אכ"א טוענים שששון מוגדר כעריק, מאחר שנעדר משירות למשך תקופה שעולה על 14 יום, מתכוון עו"ד ציפורי לטעון כי פקודות המטכ"ל קובעות כי עריק הוא חייל שנעדר מהשירות לתקופה של למעלה מ-45 יום.

"אנחנו מתכוונים להגיש את העתירה עוד היום ונדרוש שצה"ל ינהג ביאיר כבכל חייל אחר שנהרג בעת שירותו הצבאי", אמר בכאב יעקב ששון, אביו של יאיר. הוא הוסיף כי "לא ייתכן שככה ינהגו במי שמשרת בצבא. הבן שלי היה חייל צה"ל כשנהרג". בני המשפחה תולים את כל תקוותם בבית המשפט, שיחייב את אגף כח אדם להכיר ביאיר ששון כחלל צה"ל. גופתו של יאיר טרם נקברה ואביו אף הודיע, שבכוונתו לקבור אותו בחצר שליד הבית, אם ההחלטה שלא להכיר בו כחלל צה"ל לא תשונה.

ששון נהרג ביום שישי האחרון בהתהפכות אופנוע שעליו רכב עם חברו סמוך לקניון הנגב בבאר שבע. צה"ל מסרב לערוך לו טקס קבורה צבאי כיוון שהוכרז כעריק. לטענת פרקליט המשפחה, ששון נעדר מהשירות רק מה-29 במאי, ובכל התקופה הזו היה בקשר עם מפקדיו ואף היה צפוי לחזור לשירות בהמשך השבוע, ולכן כלל לא נחשב לעריק.

כיצד החוק הצבאי מגדיר עריק מצה"ל?

עו"ד ציפורי פנה אתמול במכתב דחוף לראש אכ"א, האלוף אבי זמיר, בדרישה להעביר לידי המשפחה את הנימוקים העומדים בבסיס ההחלטה שלא לקבור את ששון בקבורה צבאית, וזאת על מנת להגיש עתירה לבג"ץ עוד היום.

מספר שעות לאחר מכן, העבירה לשכת ראש אכ"א, האלוף אבי זמיר, למשפחת ששון מכתב המתאר את הנימוקים הרשמיים לסירוב צה"ל לביצוע טקס קבורה צבאית. בא כוחה של המשפחה, עו"ד שלומי ציפורי, מסר כי בתגובת צה"ל נכתב שהחוק קובע כי חייל עריק לא יזכה לקבורה בבית קברות צבאי.

"הזכאות לקבורה צבאית ניתנת למי שנפל חלל במהלך שירותו, בין במהלך פעילות צבאית ובין במהלך חופשה", נכתב. כמו כן, צויין כי "חייל שנעדר ללא רשות מיחידתו הוציא עצמו מכלל אוכלוסיית החיילים הזכאית לקבורה צבאית".

לטענת צה"ל, מאחר שזמן היעדרותו של החייל מבסיסו עולה על תקופה של 14 יום, הוא נחשב על פי החוק כעריק. למרות המכתב מתכוונת המשפחה לעתור לבג"ץ שיקיים במהלך היום דיון דחוף בעתירה, זאת מפני שגופתו של ששון עדיין נמצאת בחדר הקירור בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

אמש התייחס ראש אכ"א לשעבר האלוף (במיל') אלעזר שטרן לפרשה ואמר כי "אם יקברו את הבחור שנהרג בתאונת הדרכים בבאר שבע בבית עלמין צבאי, תהיה זו פגיעה בקדושת החללים הקבורים בו וכן פגיעה בקדושת בית העלמין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully