וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי המשט: חיילים גנבו לנו מחשבון הבנק

רון רייכמן

19.6.2010 / 9:54

עיתון ה"גרדיאן" דיווח כי פעילי המשט מאשימים את חיילי צה"ל בהחרמת רכושם הפרטי וכרטיסי האשראי שלהם. לדבריהם, חשבונותיהם חויבו במאות דולרים לאחר שעזבו את הארץ. שגרירות ישראל בלונדון: עליהם להגיש תלונה במשטרה

עיתון הגרדיאן הבריטי דיווח אתמול (שישי), כי חיילי צה"ל שהשתתפו בהשתלטות על המשט לעזה בסוף חודש מאי החרימו מספר כרטיסי אשראי שבבעלות הפעילים ועשו בהם שימוש בשווי עשרות ומאות דולרים. הפעילים סיפרו לעיתון כי בעת שהובלו למעצר, החרימו החיילים גם סחורות פרטיות שונות. על פי הדיווח, משתתפי המשט המאשימים את החיילים בגניבה, הציגו קבלות בדבר רכישת מוצרים באינטרנט ובמכונות מכירה אוטומטיות.

עוד דווח כי פעיל אחת האוניות, איברהים מוסאג'י בן ה-23, הציג הצהרה בנקאית על כך שבתשעה ביוני נעשה בכרטיסו שימוש בסכום של 82 פאונד במכונה אוטומטית בישראל. לדבריו, למחרת הוא גילה רכישות נוספות שנעשו באתר מכירות מקוון, המוכר מכשירי אייפוד ואביזרים תומכים שונים. קאתי שיץ, אקטיביסטית אמריקאית, סיפרה כי חשבונה חויב בשישה ביוני בסכום העולה על 1,000 דולר במכונות מכירה ישראליות. בעיתון דווח כי מוסאג'י ושיץ שהו על שתי אוניות נפרדות, הוכנסו לישראל רק לשם מעצרם ושולחו בטיסה אל מחוץ לתחומי המדינה מספר שעות לאחר מכן.

"אין ספק שהם לקחו לי את הכרטיס ועשו בו שימוש", סיפר מוסאג'י. "לאחר שנעצרנו, הוחזקנו בשבי – ועכשיו אנחנו גם נשדדים". הצעיר סיפר עוד כי משחזר לבריטניה בתחילת יוני, שם הוא עובד עם אנשים בעלי מוגבלויות וקשיי למידה, הודיע לחברת האשראי על ביטול הכרטיס. הוא סיפר כי הבנק הסכים לזכותו בגין החיובים, וציין כי גם הטלפון הסלולרי שבבעלותו לא הוחזר לו. העיתון הציג סיפורים דומים של פעילים אחרים מארה"ב ומאיטליה. לטענת הפעילים, ברשות ישראל נמצאים עדיין חלק מחפציהם האישיים של הפעילים, ששוויים עולה על מיליון דולר. דבריהם, בין החפצים – מכשירי לפטופ, מוצרי חשמל ומספר דרכונים.

דוברת השגרירות הישראלית בלונדון אמרה לעיתון בתגובה כי על המתלוננים להגיש תלונה רשמית. "אנו רואים בהתנהגות שתיאר מר מוסאג'י כבלתי מקובלת ובלתי נסבלת, ומציעים להמתין עד אשר הנושא יובהר באופן מוחלט", הוסיפה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "ציודם האישי של אנשי המשט הועמס באופן מרוכז על המטוסים הטורקיים בהם הורחקו משתתפי המשט מן הארץ. כלל המדיה המגנטית שהייתה על גבי הספינות הוחרמה מטעמים ביטחוניים, והשבתה נמצאת כעת בבחינה בצה"ל". בצה"ל הוסיפו כי אם לאחר בירור על ידי משטרת ישראל ומשרד החוץ יעלה חשד כי המעשה בוצע על ידי חייל, הנושא יטופל בחומרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully