וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה: סנקציות נגדנו יערערו את היציבות

טליה שחר

9.6.2010 / 16:11

צפון קוריאה מכחישה כי הטביעה אונייה של חיל הים הדרום קוריאני ומזהירה את מועצת הביטחון של האו"ם, לבל תטיל עליה סנקציות. "איש לא יוכל להבטיח שלא יהיו השלכות חמורות לשלום וליציבות בחצי-האי הקוריאני"

צפון קוריאה הזהירה את האו"ם מפני "השלכות חמורות" אם הארגון יקבל את בקשת דרום קוריאה לשקול אמצעי ענישה נגדה, בשל הטבעת אוניית חיל הים הדרום-קוריאני.

במכתב ששלחה למועצת הביטחון של האו"ם, דחתה פיונגיאנג את ההאשמות של שכנתה מדרום כי טיל שלה פגע באונייה וגרם להטבעתה. המכתב הוגש בעקבות התלונה שסיאול הגישה בשבוע שעבר לאו"ם, במסגרתה היא דרשה מהקהילה הבינלאומית לפעול כדי למנוע מצפון קוריאה פעולות תוקפניות נוספות.

בחודש שעבר קבעה ועדת בדיקה בינלאומית בראשות גורמים צבאיים בדרום קוריאה, כי צוללת של צפון קוריאה שיגרה טיל טורפדו לעבר האונייה צ'אונן וגרמה לבקיעתה לשניים ולמותם של 46 מלחים. באמצעי התקשורת הרשמיים בצפון קוריאה פורסמה אז הכחשה של הממצאים.

"עם הזמן זה נהיה ברור באמצעות בדיקה צבאית ומדעית ש'ממצאי החקירה' של ארצות הברית ודרום קוריאה, שמלכתחילה היו ספקות וביקורת לגביהם, הם לא יותר מקונספירציה המיועדת להשגת מטרות פוליטיות וצבאיות", נאמר במכתב, שמסר שגריר צפון קוריאה באו"ם סין סון-הו, ופורסם בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה. "אם מועצת הביטחון תתקדם בדיונים על 'ממצאי החקירה', אף אחד לא יוכל להבטיח שלא תהינה השלכות חמורות לשלום וליציבות בחצי-האי הקוריאני".

צפון קוריאה גרמה בשבועות האחרונים להסלמה ביחסים עם שכנתה, לאחר שאיימה במלחמה אם דרום-קוריאה תטיל עליה סנקציות. אולם משקיפים רבים סבורים כי אף צד אינו מוכן באמת לפתוח במלחמה, אם כי קיימת אפשרות של היתקלויות לאורך הגבול בין השתיים. למרות המתיחות, הודיעה היום דרום קוריאה כי היא אישרה באופן חריג העברת משלוח של פורמולות מזון לתינוקות בצפון קוריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully