וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השייח' סלאח למעצר בית: "ניסו להתנקש בי"

רמי שני וגלעד גרוסמן

3.6.2010 / 11:31

השייח' ראאד סלאח ו-3 עצורים נוספים שוחררו למעצר בית למשך 5 ימים. סלאח טען במהלך הדיון בתנאי שחרורו, כי חייל שהשתתף בהשתלטות על המשט לעזה, ניסה להתנקש בו

בית משפט השלום באשקלון שחרר הבוקר (חמישי) למעצר בית למשך חמישה ימים את ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראאד סלאח. יחד עם סלאח שוחררו מנהיג הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית השייח' חמאד אבו דעיבס, וכן מוחמד זידאן ופעילת ארגון "עזה חופשית", לובנה מסארווה. במסגרת תנאי שחרורם, ביהמ"ש קבע כי על כל אחד מהם לחתום על ערבות של 150,000 שקלים.

בכך התקבלה בקשת המשטרה לשחרור העצורים בתנאים מגבילים, על אף שנדחתה בקשתה לשחרר את הארבעה למעצר בית בן 10 ימים.

סלאח טען הבוקר במהלך הדיון בתנאי שחרורו כי ניסו להתנקש בחייו. "התברר לנו שהיה חייל שירה על אדם שהיה דומה לי. הוא ניסה להתנקש בי", אמר סלאח. בשעות הצהריים צפוי הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית לכנס מסיבת עיתונאים, שבה ימסור פרטים נוספים אודות נושא זה.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין קיבל את עמדת המשטרה שהוצגה בפניו בדיון שנערך אתמול במשרד המשפטים, לפיה אין די ראיות שמצדיקות את המשך החזקתו במעצר. ההחלטה התקבלה לאחר שהמשטרה לא הצליחה לאסוף די ראיות שקושרות את סלאח לאלימות נגד חיילי צה"ל במהלך ההשתלטות על המשט לעזה. עם זאת, החקירה נגד סלאח תימשך, ובסופה יוחלט אם להעמידו לדין.

בנוסף לסלאח, ישוחררו ככל הנראה גם מנהיג הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית השייח' חמאד אבו דעיבס, וכן מוחמד זידאן ופעילת ארגון "עזה חופשית", לובנה מסארווה, שמוחזקים במעצר מאז יום שני.

מספר חברי כנסת מטעם מפלגת קדימה הגיבו אתמול בכעס על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לשחרר את סלאח. חבר הכנסת אריה ביבי (קדימה) אמר בתגובה כי "מדובר בטעות חמורה. אדם שהתקיף חיילי צה"ל במטרה לפגוע בהם וסייע לטרוריסטים - אסור לשחררו, בטח לא כמתנת פיוס לטורקים. שלחתי ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בקשה להוציא את פעילות התנועה האיסלמית מחוץ לחוק ואני קורא לו לעשות כך".

עדכון ראשון: 09:30

עוריכ דינו של סלאח: הוא נעצר בגלל שהוא ערבי

עורכי הדין המייצגים את השייח' ראאד סלאח ואת מוחמד זידאן, שייח' חמאד אבו דעאבס ולובנה מסראווה, אמרו היום (חמישי), כי ההחלטה על מעצרם של הארבעה ובקשת המשטרה לשחרר אותם בתנאים מגבילים נובעות ממניעים פוליטיים, שיסודם בלחץ בינלאומי על הממשלה.

על פי השקפתם של עורכי הדין חסן ג'בארין וארנה כהן מעדאלה וחוסין אבו חוסין וחאלד זבארגה ממרכז אל-מיזאן, הבקשה להארכת המעצר שהגישה המדינה והחלטת בית המשפט עומדות בסתירה לעקרונות הבסיסיים של המשפט הפלילי, שלפיהם אפשר להפליל בני אדם אך ורק על סמך מעשים שעשו. התביעה טענה שהחיילים הישראלים הותקפו על ידי נוסעי האונייה; עם זאת, לדברי ההגנה, התביעה לא המציאה ראיה כלשהי המוכיחה שמי מהארבעה השתתף בהתקפה או היה אחראי לה. יתרה מזו, צוות ההגנה טוען שההחלטה מפלה את העצורים והיא בגדר "רדיפה סלקטיבית, שנוגעת אך ורק לזהותם הלאומית. הם נעצרו לא בגלל היותם אזרחים ישראלים, אלא בגלל היותם ערבים פלסטינים אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully