וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית יהונתן: "החלטות מתקבלות על רקע פוליטי"

גלעד גרוסמן

6.5.2010 / 19:43

לקראת ההכרעה בעתירה שהגישו דיירי בית יהונתן להוצאת צו למניעת הריסת הבית בסילוואן, טענו העותרים כי צווי הריסה "אינם נאכפים במכוון על ידי המחלקה המשפטית בעיריית י-ם"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: רן צימט)

בית המשפט המחוזי בירושלים יכריע בימים הקרובים בעתירה שהגישו דיירי בית יהונתן להוצאת צו ביניים שימנע את הריסת הבית בסילוואן שבמזרח ירושלים, זאת למרות החלטות קודמות של בית המשפט בנושא. בדיון שנערך היום (חמישי) בבית המשפט, אמר נציג העותרים עו"ד זאב שרף כי צווי הריסה ואיטום רבים "אינם נאכפים במכוון על ידי המחלקה המשפטית בעירייה".

לטענתו של שרף, הסמכות על ההחלטה מתי לאטום או להרוס מבנה צריכה להיות בידי ועדת התכנון והבנייה המקומית שקובעת עדיפויות באופן הולם ולא בידי היועץ המשפטי של העירייה. עו"ד שרף אף חזר מספר פעמים ואמר שמדובר בנושא פוליטי וזאת בניגוד לבקשתה של השופטת נווה בן עטר "להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לבית המשפט".

עו"ד שחר בן עמי, המייצג את ראש העירייה ניר ברקת, טען בדיון כי "בירושלים ישנם בין 17 ל-20 אלף בתים לא חוקיים". לדבריו, מספר בתים זה "שווה ערך לאור יהודה, קריית אונו ויהוד יחדיו". בן עמי הוסיף שברקת מעוניין למנוע כרגע את הפינוי, כדי לאפשר לעירייה להפעיל תוכנית בנייה כללית בשכונת סילוואן בה יתייחסו לכלל הבתים, אולם הוא יפעל לפי החלטת בית המשפט. מנגד אמר היועץ המשפטי של העירייה יוסי חביליו כי מאז שהוצא צו ההריסה בסילוואן לבית יונתן ביולי 2008, נהרסו בירושלים 148 בתים, מרביתם במזרח העיר. חביליו הוסיף שאכיפה חלקית אינה אכיפה בררנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully