וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעל ל-50% מראשי הערים חווים איומים"

איילה חננאל

28.4.2010 / 21:49

יו"ר השלטון המקומי שלמה בוחבוט פנה לשרי הממשלה בבקשה להחמיר את הענישה כנגד המאיימים על ראשי הרשויות. השר אהרונוביץ' הבטיח כי יפעל נגד האיומים על אישי ציבור

לאחר האיום על חייה של ראש עיריית נתניה מרים פיירברג לפני מספר ימים כשנשלחה אליה מעטפה ובה שני קליעים ומכתב בו כתוב "אם לא תפסיקי את הבנייה, הכדורים האלה יהרגו אותך". החליטו השר לביטחון פנים ויו"ר השילטון המקומי להגיב ולפעול למען חיזוקם של אישי הציבור.
.
השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' אמר היום (רביעי) כי יפעל באופן "חסר פשרות" מול איומים על אישי ציבור. ואילו יו"ר השלטון המקומי בוחבוט אמר כי "הזלזול במעמדם ובביטחונם של ראשי ערים הוא סכנה לדמוקרטיה הישראלית".

במכתב ששלח יו"ר השלטון המקומי שלמה בוחבוט בעקבות המקרה, נראה כי מבדיקה של מחלקת הביטחון במרכז השלטון המקומי עולה שמספרם של ראשי הרשויות אשר חווים איום על חייהם הולך וגדל. מעל ל-50% מראשי הערים חווים איומים מסוגים שונים במהלך כהונתם. עוד עולה כי כמעט מדי יום מותקף ראש רשות.

בוחבוט הגיב לאיומים על חייה פיירברג ופנה לשרי הממשלה בבקשה להחמיר את הענישה כנגד המאיימים ולממש מייד חבילת אבטחהלראשי הרשויות. "בואו נמנע אסון של רצח ראש רשות", אמר והוסיף, "האם רק רצח של ראש רשות יזעזע את המערכת? אם לא תוחמר הענישה וימוצה הדין – נהיה עדים לאסון! אחוז המאוימים הגבוה, הוא ללא ספק, אחוז בלתי נסבל במדינה דמוקרטית מתוקנת".

בוחבוט אף פנה לשרי הפנים, המשפטים וביטחון הפנים וכתב כי: "ההתקפות על ראשי רשויות מרתיעות אנשים מוכשרים מלהתמודד על תפקיד זה, ולהוות נבחרי ציבור".

גם השר אהרונוביץ' אמר דברים ברוח דומה, "שוב אנו עדים למקרה חמור ונבזי כאשר ראש רשות בישראל נמצאת תחת איומים. אני אומר באופן נחרץ ולא ניתן לפרשנות, לא אתן שישימו יד על אישי ציבור, ואתן את כל הגיבוי שצריך על מנת להגן על המאוימים, שוטרים, עובדי ציבור, פרקליטים או שופטים".

"נהיה חסרי פשרות, אגרסיביים ותקיפים עם אלו המאיימים על שלטון החוק ורשויות האכיפה", אמר אהרונוביץ' והוסיף, "הליך החקירה ימוצה עד תום". בעקבות האיום על ראש העיר , הגבירה המשטרה את האבטחה סביב פיירברג.

בשנת 2006 הושלך רימון רסס לביתה של פיירברג אך איש לא נפגע. פיירברג עצמה העריכה כי המעשה היה תגובה לפעולות פיקוח של העירייה כגון המאבק בבעלי חוות סוסים שהשתלטו על שטחים פתוחים נרחבים בעיר או תוכניתה של העירייה להיאבק לפינויים של בעלי דוכנים בעיר שהשתלטו על מדרכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully