וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בברזילי: בגדו בבוחרים בשביל עצמות

רמי שני

22.3.2010 / 16:00

רופאים בביה"ח באשקלון זועמים על החלטת הממשלה להעתיק את מיקום חדר המיון הממוגן בשל הימצאות קברים. פרופ' אורן, מנהל המחלקה הפנימית: "איך השרים יסתכלו לבוחרים בעיניים?"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בכיר בבית החולים ברזילי באשקלון תקף היום (שני) בחריפות את החלטת הממשלה להעתיק את חדר המיון של בית החולים, בשל הימצאות קברים במיקום הנוכחי. לדברי פרופ' שמואל אורן, מנהל המחלקה הפנימית בבית החולים, "ברור לגמרי שב'עופרת יצוקה' הבאה או איך שלא יקראו לזה, ייפגעו אנשים ויהיה קשה מאוד לטפל בגלל התנאים של בית החולים".

פרופ' אורן אמר כי "ההחלטה הזאת היא אומללה, פשוט בושה של הממשלה, בושה של השרים, בושה של המפלגות שבשביל חזון של עצמות יבשות בוגדות בבוחרים שלהן. אני לא יודע איך הם יסתכלו אחר כך לבוחרים בעיניים". פרופ' אורן הוסיף כי "הרבה מאוד מהמטופלים כאן הם בוחרים של ש"ס וישראל ביתנו. גם בעבר הזיזו קברים למקומות אחרים של יהודים ולא יהודים. קשה מאוד לקבל את ההחלטה הזו".

מוקדם יותר היום הגישה סיעת קדימה למזכירות הכנסת את חתימתם של למעלה מ-25 חברי כנסת מהאופוזיציה הדורשים כינוס דחוף של הכנסת לדיון מיוחד, תחת הכותרת: "נתניהו שוב נכנע לאיומים קואליציוניים ומפקיר את תושבי אשקלון לאיומי החמאס". זאת לאחר החלטת הממשלה להעתיק את חדר המיון בבית החולים ברזילי. סיעת מרצ הצטרפה אף היא ליוזמה. על פי התקנון, על יו"ר הכנסת ראובן ריבלין לקבוע מועד לדיון.

בתוך כך התקשרה יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, השוהה בוושינגטון, לראש עיריית אשקלון, בני וקנין, ואמרה לו כי היא שותפה למאבקו בהחלטה להעתיק את חדר המיון בבית החולים ברזילי בשל קברים הנמצאים במיקומו המקורי. לדברי לבני, "המאבק הזה יהיה מאבק משותף. כל אחד מזהה היום את חולשת ראש הממשלה ומוציא ממנו החלטות שלא מתקבלות על הדעת ופוגעות בציבור כולו. אין כאן שום קשר ליהדות. ערכי היהדות מבוססים על מתן מרפא לחולים ולא על מניעתו מאלה שנמצאים בחזית. חייב להיות גם גבול להתנהלות הצינית הזו, שכל כולה תשלומים כדי לשבת על כסאות".

אמש אישרה הממשלה ברוב של 11 שרים מול עשר שרים שהתנגדו את התוכנית להעביר את מקום בנייתו של חדר המיון הממוגן בבית החולים לאתר אחר עקב גילוי של קברים עתיקים באתר. ההחלטה עוררה סערה ציבורית ובעקבותיה התפטר מנכ"ל משרד הבריאות ד"ר איתן חי-עם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully