וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע העימותים בחברון: חוגגים עדלאידע

יהושע בריינר

28.2.2010 / 13:36

"לא מזג האוויר ולא הערבים יבטלו את שמחת הפורים", כך אומרים אנשי קריית ארבע לקראת השתתפותם בצעדת חג הפורים לחברון. המתנחלים מתכוונים לחלק משלוחי מנות לחיילים

החגיגות בפורים לא פוסחות על קריית ארבע וחברון: מאות מתושבי האזור צפויים להשתתף היום (ראשון) בחגיגות העדלאידע בעיר האבות, זאת על רקע העימותים האלימים בימים האחרונים בין פלסטינים לכוחות צה"ל. כבכל שנה, צפויים החוגגים לצעוד מבניין המועצה בקריית ארבע, דרך ציר ציון ועד לרחבת מערת המכפלה, את הצעדה יובילו טרקטורים ועגלת סוסים. אמש ניסו פעילי ימין לקרוא את מגילת אסתר על קברו של ברוך גולדשטיין, אולם צו שטח צבאי סגור שהוצא על המתחם הביא את הפעילים לקריאה מאורגנת בגן סמוך.

"לא מזג האוויר ולא הערבים יבטלו את שמחת הפורים", אומר ראש המועצה מלאכי לוינגר, "כל התהלוכה מאובטחת ואנחנו בטוחים שיחד עם החיילים נעשה חגיגה אמיתית. אין חשש שיהיו לנו הפרעות כאלו ואחרות. הכרזת ראש הממשלה על מערת המכפלה כאתר מורשת הייתה בה אמירה ברורה לגבי מקומה של חברון במורשת ישראל וגם הערבים מבינים שאנחנו ממשיכים להתעקש על זכותנו ההיסטורית. לכן אני מאמין שהמחאות יסתיימו במהרה".

נעם ארנון, מראשי היישוב היהודי בחברון, מספר כי במסגרת החגיגות בעיר האבות יחולקו גם משלוחי מנות לחיילים המשרתים במקום. "כל העיר נצבעה באווירה פורימית", הוא מספר ולמרות השנה המתוחה שהייתה, היו גם מתנחלים שעטו על עצמם תחפושות של כוחות הביטחון.

"יש ילדים שהתחפשו לחיילים, לצנחנים ואפילו לשוטרים", מספר ארנון. אבל לא רק תחפושות של שוטרים יסתובבו בחברון אלא גם תחפושות של שופטים. איתמר בן גביר המתגורר בעיר החליט לחפש את בנו שובאל-צדוק בן ה-4.5 דווקא לשופט בית המשפט העליון, עם גלימה ופאות נוסח בתי המשפט הבריטיים. "שיתקיים בנו ונהפוך הוא", מספר בן גביר, "הרי ידוע שבית המשפט הוא זה ששולט כאן, ולכן אם זה לא יקרה בדור שלי אז לפחות שהדור של הבן שלי יהיה זה שייתן את הטון במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully