וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מציג: המל"ט שיכול להגיע לאירן

יהושע בריינר

18.2.2010 / 16:25

"איתן" הוא מטוס בלתי מאויש חדש מבית היוצר של חיל האוויר. בצה"ל אומרים כי המטוס יכול להגיע לזירות רחוקות, להרקיע ל-40 אלף רגל ולשהות יותר מיממה רצופה באוויר

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף ודו"צ, עריכה: דורון שטיין)

חיל האוויר הציג היום (חמישי) את המטוס ללא טייס (מל"ט) "איתן", המוגדר בידי החיל כמטוס הטוב בעולם מסוגו. ה"איתן" מסוגל להגיע לטווח טיסה של מאות קילומטרים, שיאפשר לצה"ל להשתמש בו בפעילויות מבצעיות גם באזורים מרוחקים, כדוגמת אירן.

בין יתר יכולותיו מגיע המל"ט לגובה של 40 אלף רגל ויכולת שהייה של כ-24 שעות רצופות באוויר. חשיפת המל"ט נעשתה במסגרת הצגת טייסת חדשה בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ, וביום ראשון צפוי המל"ט לבצע את טיסתו המבצעית הראשונה. עד כה ביצע המל"ט מספר טיסות בודדות שהוגדרו כטיסות ניסוי, חלקן התבצעו במהלך מבצע "עופרת יצוקה".

"מטוס שכזה מביא לשינוי משמעותי בכל שדה קרב ובכל זירה", אמר קצין בכיר בחיל האוויר. "האמצעים שבמטוס מאפשרים לכוחות ולצה"ל להשתלט על שדה הקרב, ומשפיעים באופן ממשי על הנעשה בו. כמו כן הוא מפגין כושר ביצוע אפקטיבי גם בטווחים רחוקים", הוסיף.

"אין זו הטייסת האחרונה של כלי טייס בלתי מאויישים שיפתח חיל האוויר", אמר קצין בכיר נוסף. "יש למערך רגישויות רבות אך מנגד יש לו יתרונות רבים ומשמעותיים, כגון שבירת המגבלות שחלות על כלי טייס מאויישים והפחתת הסיכון לחיי אדם".

בחיל האוויר סירבו להתייחס לסוגיית השאלה האירנית, אך אמרו כי איתן "יכול לטוס למרחקים ארוכים מאד ולזירות רחוקות". בנוסף, על אף יכולתו להגיע גם למדינות "המעגל השלישי", ה"איתן" צפוי לשמש גם בזירות קרובות יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully