וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי חולים בישראל: 1,500 מקרי אלימות בשנה

מוטי גל

3.1.2002 / 15:33

כ-300 מהמקרים הסתיימו במעצר והגשת כתב אישום; הבוקר הושבת בית החולים רמב"ם במחאה על תקיפת רופא

במהלך שנת 2001 נרשמו 1,440 מקרי אלימות בבתי החולים בישראל. כך עולה מדו"ח ששלח מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בועז לב, למזכירות הממשלה. מתוך סיכום המקרים נרשמו 432 אירועי אלימות פיזית, 739 אירועי אלימות מילולית, ו-269 אירועי נזק לרכוש. ב-285 אירועים הייתה מעורבות משטרתית, אשר כללה מעצרים והגשת כתבי אישום.

ניתוחי מקרי האלימות מצביעים כי המחלקה המובילה במקרי האלימות היא חדר המיון. לאור כך, השקיע משרד הבריאות תוספת כח אדם לאבטחת חדרי המיון.

במהלך השבועיים האחרונים אירעו שלושה מקרי תקיפת אנשי צוות רפואי בבתי החולים אסף הרופא בצריפין, ברזילי באשקלון ומאיר בכפר סבא, בעקבותיהם קיימו הרופאים אסיפות מחאה והסברה, אולם השירותים הרפואיים כמעט ולא הוגבלו.

הבוקר הושבתו חלק מהשירותים הרפואיים בבית חולים "רמב"ם" בחיפה בעקבות מקרה של רופא שהותקף על ידי בני משפחה של חולה לאחר שהודיע להם על מצבו.

נוכח מקרי האלימות הקשים, דרשה בשבוע שעבר ההסתדרות הרפואית את יישומן של המלצות הוועדה לבחינת התמודדות מול מקרי אלימות במערכת הבריאות לאלתר. "אם לא ייושמו ההמלצות, לא תהסס ההסתדרות לנקוט צעדים עצמאיים כדי לבלום את גל האלימות" אמר ד"ר יורם בלשר, יו"ר ההסתדרות הרפואית.

במאמץ להתמודד עם האלימות הגואה, נפגש שר הבריאות ניסים דהן עם השר לבטחון פנים עוזי לנדאו במטרה להרחיב את הסמכויות המוענקות לאנשי הבטחון בבתי החולים, על מנת שיוכלו לקבל סמכויות מעצר. לדברי לב, הסכים דהן על מתן סמכות המעצר של אנשי הבטחון בבתי החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully