וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט תאונה בין שני מטוסי נוסעים בנתב"ג

יוסי מדריסוביץ'

21.12.2009 / 11:04

מטוס של חברת לופטהנזה שהיה במהלך נחיתה, התקרב ביום חמישי שעבר בצורה מסוכנת למטוס של חברת אל על שהמריא מנתב"ג. בעקבות המקרה הושעו מספר פקחי טיסה

רשות שדות התעופה החליטה להשעות מעבודה מספר פקחי טיסה, לאחר שביום חמישי שעבר נמנעה ככל הנראה התנגשות בין מטוס של חברת אל-על הישראלית למטוס של חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה.

מפרטי המקרה עולה כי מטוס של חברת התעופה הגרמנית שהיה בתהליך נחיתה, התקרב למטוס של חברת אל-על שהמריא מנמל התעופה בן גוריון. בדיקה ראשונית שביצעה רשות שדות התעופה ביום האירוע, העלתה שהקרבה בין שני המטוסים אינה מצביעה על מה שמוגדר ברשות כ"אירוע בטיחות".

אולם לאחר מכן, נערכה בדיקה חוזרת שכללה גם את בדיקת הקלטות המכ"מ והתקשורת בין פקחי רשות שדות התעופה לטייסים וכאן התברר כי המרחק הקרוב בין שני המטוסים אכן מצביע על אירוע בטיחות.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה כי "יצויין, כי לנוכח ממצאי הבדיקה הראשונית, שבוצעה ביום חמישי מיד לאחר האירוע ולנוכח הממצאים שעלו מהבדיקות המעמיקות שבוצעו בהמשך, הוחלט בשלב זה כי עד לסיום הבדיקה לא יעסקו הפקחים שתפקדו במהלך האירוע בעבודת הפיקוח שבה עסקו בעת שהתרחש האירוע".

מחברת אל-על נמסר בתגובה כי "אנחנו מאשרים את פרטי המקרה כפי שדווחו על ידי רשות שדות התעופה וממתינים לממצאי הבדיקה". טל מוסקל, דובר חברת לופטהנזה בישראל מסר בתגובה כי "אנו מאשרים את פרטי האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully