וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ההקפאה מוכיחה שישראל רוצה שלום"

יהושע בריינר ופנחס וולף

3.12.2009 / 15:16

רה"מ נועד עם ראשי מועצת יש"ע והבהיר כי לא יבטל את צווי הקפאת הבנייה. עם זאת, הודה: "היו דברים במסגרת יישום הצו שנעשו בשגגה". יו"ר מועצת יש"ע דני דיין: "הפגישה היתה טעונה. נמשיך במאבק"

רויטרס

(צילום: טל אנגלנדר, ועד מתיישבי השומרון, רויטרס, עריכה:גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (חמישי) עם ראשי מועצת יש"ע, על רקע העימותים ההולכים וגוברים מול המתנחלים, כוחות הביטחון ופקחי המנהל האזרחי. במהלך הפגישה הטעונה, שנמשכה כשעתיים, אמר נתניהו לראשי המתנחלים: "הצו להקפאת הבנייה יישאר, אבל היו דברים במסגרת יישום הצו שנעשו בשגגה. אופן יישום ההחלטה טעון שיפור". עוד אמר ראש הממשלה לנוכחים: "אל תתייחסו לצו, כאילו מדובר כאן על הרס וחורבן, אחרת זו תהיה תחושת התושבים. לא תהיה התנתקות ב' ". נתניהו הוסיף: "אני לא האויב שלכם, ויש לי אוזן קשבת אליכם".

לדברי נתניהו, "החלטת ההקפאה שהתקבלה בקבינט היא המיטבית למדינת ישראל במצב המדיני המורכב בו אנחנו נמצאים לנוכח האתגרים המובנים שניצבים. קיבלנו את ההחלטה הקשה הזו כדי לקדם את האינטרסים הרחבים ביותר של ישראל. הצעד הזה מבהיר לגורמים המרכזיים בעולם שישראל רצינית בכוונותיה להשיג שלום, בעוד שהפלסטיניים מסרבים לפתוח במו"מ לשלום. יש צד שרוצה ויש צד שאינו רוצה. הצעד הזה הבהיר מיהם סרבני השלום".

ראש הממשלה הוסיף, כי "צריך להיות בתהליך הזה ביטוי מעשי לכך שצו ההקפאה הזה הוא זמני, כלומר שהשהיית הבניה זמנית ואחר כך תתחדש הבנייה. המדיניות שלנו היא ליישם את החלטת הקבינט תוך התחשבות מרבית בכם. אני לא מתכוון לחזור בי מההחלטה, אך נעשה זאת תוך הידברות איתכם. נעשה הכל כדי לעבור יחד איתכם את תשעת החודשים ושלושת השבועות שנותרו".

"זו הייתה פגישה מאוד טעונה", אמר בסיומה יו"ר מועצת יש"ע דני דיין, "אבל אנחנו ממשיכים במאבק. לא באנו לנהל משא ומתן על פרגולות או על כסף, אלא לדרוש את ביטול ההקפאה וכך נמשיך". חננאל דוראני, ראש מועצת קדומים, הביע אכזבה בתום הפגישה. לדבריו, "אני לא יוצא מעודד מהפגישה. לא ציפיתי שהצו יבוטל. אני לא מאמין שהראש הממשלה יוכל לעמוד בהבטחתו שהצו יבוטל לאחר עשרה חודשים. יש כאן נזקים שהם בלתי הפיכים בהתיישבות, ולכן צריך להיאבק בכל המישורים על מנת לבטל את הצו". הוא הוסיף, כי "על הציבור להמשיך ולהיאבק".

לעומתו, דוד אלחייני, ראש מועצת בקעת הירדן, אמר בתום הפגישה כי "ראש הממשלה הפגין נכונות ורצון לנסות לשפר את הצו ודרך יישומו, וזה כבר צעד בונה אמון. מבחינתי האמירה הכי חשובה שנאמרה היא שלא חל שינוי בעמדת נתניהו בעניין עתידה של בקעת הירדן, ושהיא תישאר בריבונות ישראלית בכל הסדר".

שיא הדרמה בפגישה התרחש כשראש מועצת בני אריה, אבי נעים, בכה כשסיפר על אירועי אתמול, כשנפצע ולאחר מכן נעצר על ידי כוחות הביטחון שהגיעו ליישובו. נעים סיפר כי בנו התקשר אליו אתמול ושאל אותו מדוע נעצר. נעים הוסיף כי בנו אמר לו "אבא, תמשיך להלחם", אז פרץ בבכי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בימים האחרונים מתנהל משא ומתן שקט בין מספר ראשי מועצות לבין גורמים בדרג המדיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראשי הרשויות הביעו במהלך הפגישה את תחושותיהם הקשות והעלו טענות חריפות נגד נתניהו. הפגישה הגיעה לשיאה כאשר ראש מועצת בני אריה אבי נעים בכה בעודו מגולל את אירועי אתמול. נעים נעצר אתמול על ידי כוחות הביטחון ונפצע, בעת שפקחי המנהל האזרחי הגיעו עם צווי הקפאה למועצה בראשה הוא עומד.

"אתה ואנשיך מנותקים מהשטח", אמרו ראשי המועצות לנתניהו. "הכוחות מבצעים את עבודתם עם קצף על השפתיים ועם להט שמגיע מכיוונו של שר הביטחון, שמפעיל את כל המשאבים רק כדי שיוכל לפקח על זוג צעיר שבונה את ביתו באישור".

שאול גולדשטיין, ראש מועצת גוש עציון, אמר בתום הפגישה: "אנחנו שומעים בקולו שהוא רוצה לחזק את ההתיישבות, אבל מצד שני אנו רואים בשטח דברים אחרים. אבל אנחנו חושבים שיש לו מרחב תמרון בין ההתחייבויות לאמריקאיים לבין הצורה הברוטלית שבו הצה נאכף. אנו חושבים שגם בהקפאה אפשר לגלות גם חמלה וגם רוך".

מקורבי נתניהו מסרו, כי במהלך הפגישה הוא רשם את טענות המתנחלים והבטיח לבדוק אותן. עם זאת, הוא שב והדגיש כי על ראשי הרשויות מוטלת האחריות להרגיע את הרוחות. נתניהו סירב למסור לידי המתנחלים את סיבותיו להקפאה מעבר להתחייבויותיו לאמריקאיים, והוסיף: "יש דברים שאיני יכול לפרטם".

פרסום ראשון: 13:22.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully