וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ירה לעבר חמושים בעזה, פלסטיני נהרג

יהושע בריינר, רמי שני ואופק עיני

13.11.2009 / 10:58

הכוח זיהה את קבוצה של חמושים פלסטינים שהתקרבו לגדר המערכת בצפון הרצועה ופתח לעברם בירי. הפלסטינים מדווחים שמהירי נהרג חמוש אחד וכמה נפצעו. בצה"ל אומרים כי הקבוצה ביקשה להניח מטעני חבלה באזור גדר המערכת

כוח של חטיבת הנח"ל נתקל הבוקר (שישי) בחמושים פלסטינים שהתקרבו לגדר המערכת בצפון רצועת עזה, סמוך לקיבוץ עלומים. הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד ולאחר מכן ביצע ירי לעבר החמושים הפלסטינים. החיילים עצרו ארבעה פלסטינים והעבירו אותם לשטח ישראל. אחד העצורים פונה לבית החולים ברזילי באשקלון לאחר שנפצע.

הפלסטינים מדווחים כי כתוצאה מהירי נהרג חמוש אחד ונפצעו עוד מספר חמושים. הפלסטינים טוענים שישראל מונעת מהם לפנות את הנפגעים. בצה"ל חושדים כי הפלסטינים התכוונו להניח מטעני חבלה באזור גדר המערכת. כעת נשקלת האפשרות להעביר את הנפגעים הפלסטינים לטיפול בישראל.

גדודי ההתנגדות הלאומית, הזרוע הצבאית של החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, נטלו אחריות על ההיתקלות. בכרוז שהופץ ברצועה, נכתב כי לוחמי הגדודים תקפו כוח צה"ל שפעל בסמוך לאזור ג'יחר א-דיכ ברצועה, והצליחו לגרום לכוח לסגת תוך חילופי אש כבדים. עוד נכתב כי "הדבר נעשה במסגרת המלחמה בכל תוקפנות על שטחינו הפלסטיניים", וכי "אופציית ההתנגדות היא הדרך היחידה להשגת זכויותנו הלאומית ולסיום הכיבוש בשטחינו".


לפני כחודש וחצי תקף כלי טיס של צה"ל חוליה של פעילי הג'יהאד האיסלמי שעמדה לירות רקטה לישראל והרג שלושה מחבריה. החוליה אותרה בפעילות משותפת לצה"ל ולשב"כ בצפון העיר, בעודה מכינה משגר רקטה לירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully