וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "המתנגדים לגירוש הזרים - צבועים"

פנחס וולף

1.11.2009 / 12:56

מתלהטות הרוחות בממשלה לקראת קביעת גורלם של 1,200 ילדי העובדים הזרים. שר הפנים מאשים: "יש שרים שמעדיפים להתיפייף משום שהכותרת חשובה להם יותר מטובת המדינה"

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, יעריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת שרי הליכוד לסוגיית ילדי העובדים הזרים ואמר כי היום יוכרע גורלם, לאחר שהיום נגמרה דחיית שלושה החודשים שהושגה בהכרעה על גירוש הילדים. גם שרת התרבות לימור לבנת התייחסה לנושא ואמרה כי "אסור לגרש את הילדים האלה, מדובר בפחות מ-1,200 ילד. צריך למצוא פתרון, מוקדם ככל האפשר". לבנת אמרה בעבר כי אם ועדת השרים תחליט על גירוש היא תגיש ערר לישיבת הממשלה.

שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי ביקורת חריפה על השרים המתנגדים לגירוש הילדים והאשים אותם בהתחסדות. ישי אמר לפני ישיבת הממשלה, כי "יש פה הרבה צביעות, יש שרים כמו יצחק הרצוג שמעדיפים להתיפייף משום שהכותרת חשובה להם יותר מטובת המדינה. ההחלטה התקבלה כבר בעבר וזה נפל עליי שאני צריך ליישם אותה. אם לא תהיה מדיניות ברורה, מאות אלפי עובדים זרים יבואו ויאיימו על המפעל הציוני".

עוד אמר השר ישי כי, "האם עלינו לממן את כל עשרות האלפים שבאים מכיוון הדרום? מי יממן אותם? צריך לעצור אותם. כשגירשו יהודים מגוש קטיף, קראו לזה פינוי, אבל כשמחזירים ילדים לארצם זה כבר לא בסדר. אין לי משהו נגד הילדים, ההורים יכולים לומר להם שחוזרים חזרה לסבא ולסבתא וכשתהיה מדיניות ברורה, גם לא תהיה הסתננות המונית".

אתמול אמר השר ישי לערוץ 2, כי "העובדים הזרים הביאו לארץ מחלות". בתגובה לכך תקף שר הרווחה יצחק הרצוג את יש ואמר בראיון לגלי צה"ל כי "כל מה שכלול בו תיוג וקביעת סטיגמות וקביעה שציבור כזה או אחר קשור במחלות הוא דבר חמור מאוד ופסול. האמירות האלה אינן במקומן ולא היה מקום להשמיע אותן. כל מי שמכיר עובדים זרים שהגיעו לארץ, לא נתקל בתופעות כאלה".

הפגנה נגד גירוש פליטים בתל אביב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"יאיימו על המפעל הציוני"/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

שר הביטחון ברק אמר לפני ישיבת הממשלה כי "אנחנו מתנגדים לגירוש ילדי העובדים הזרים הנמצאים בישראל. מדובר בנושא אנושי, שמדינת ישראל כמדינה יהודית, חייבת לנקוט בו עמדה מוסרית על פי ערכיה. יחד עם זאת, אנחנו מבינים כי כל נושא הטיפול בעובדים הזרים הנכנסים לישראל באופן לא חוקי, דורש טיפול יסודי ועמוק כדי להסדיר את הנושא."

השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן אמר כי "העמדה שלי ושל שרי מפלגת העבודה ברורה. 1,200 ילדים צריכים לקבל אזרחות. לגבי 150 אלף עובדים לא חוקיים, אנחנו תומכים בהסגרתם לארצם".

עדכון ראשון: 11:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully