וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז ימליץ להקים ועדת בדיקה לגולדסטון

פנחס וולף

20.10.2009 / 8:14

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס לדון בדרכי ההתמודדות עם דו"ח גולדסטון. היועץ המשפטי צפוי להמליץ להקים ועדת בדיקה ישראלית במטרה להפסיק את הלחץ הבינלאומי. במשרד החוץ פותחים בתכנית הסברתית לשפר את מעמד ישראל

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום (שלישי) לדיון בדו"ח גולדסטון והשפעתו על מעמד ישראל בזירה הבינלאומית. חברי הקבינט ידונו על הדרכים השונות להתמודד עם הסערה וההשלכות של הדו"ח. היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז יציע לקבינט מספר אפשרויות להתמודד עם השלכותיה המשפטיות של החלטת האו"ם, ביניהן הקמת ועדת בדיקה ישראלית לממצאי הדו"ח. משרד החוץ יציע לקבינט תכנית הסברתית להתמודדות עם מעמדה המעורער של ישראל בעולם.

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני אמרה כי היא תומכת בהקמת ועדת בדיקה כל עוד זו לא תפגע בחיילי צה"ל. יחד עם זאת הוסיפה לבני כי הממשלה צריכה להיכנס לתהליך מדיני. "ישראל צריכה לעסוק בדו"ח גולדסטון, אני עצמי מוכנה לעמוד מול כל פורום בעניין הזה אך הממשלה לא יכולה לעסוק רק בדו"ח גולדסטון. המדיניות הנכונה היא להילחם מצד אחד בטרור ובקיצוניים באמצעים צבאיים אך מצד שני – לנהל תהליך מדיני ולקבל הכרעות. הממשלה הזו עסוקה רק בהגדרת האיומים ובדברים שמישהו אחר מניח על השולחן".

ביום שבת אמר ראש הממשלה כי ישראל תפתח במאבק דיפלומטי ארוך על מנת לעשות דה לגיטימציה לאישומים שהופנו כלפיה בדו"ח גולדסטון, לפיהם ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע עופרת יצוקה בעזה. "על ישראל לעשות דה לגיטימציה לדה לגיטימציה שעשו לנו", אמר נתניהו. עוד אמר ראש הממשלה, כי "הקמפיין לא ייקח שבוע או שבועיים, אלא, יכול לקחת שנים".

ריצ'ארד גולדסטון, יו"ר ועדת האו"ם לחקירת מבצע עופרת יצוקה. AP
דו"ח גולדסטון יעבור כעת להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם/AP

המחאה הישראלית גם מופנת כלפי מדינות שמוגדרות כידידות של ישראל שתמכו בדו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם של האו"ם. ישראל מחתה בפני רוסיה על שהצביעה בעד אימוץ הדו"ח גולדסטון במועצה לזכויות אדם של האו"ם בז'נבה ביום שישי האחרון. סמנכ"ל משרד החוץ, פנחס אביבי, נפגש עם שגריר רוסיה בארץ, פיטר סטגניי, ודיווח לו על מחאת ישראל. השגריר הרוסי נימק בפגישה בפני אביבי מדוע מוסקבה תמכה בדו"ח, ואף הדגיש כי מדינתו מתנגדת להמשך הדיון בדו"ח במועצת הביטחון של האו"ם.

גורמים מדיניים בירושלים אמרו בישראל אכן יש כעס על רוסיה, אך גם על הודו וסין, שתמכו אף הן בדו"ח גולדסטון בהצבעה במועצת זכויות האדם של האו"ם. לדבריהם, "יש אכזבה גדולה מאוד שבשעה שישראל רצתה לחזק את הקשרים, המדינות הללו תמכו בדו"ח".

דו"ח גולדסטון מאשים את ישראל בפשעי מלחמה ואף מרמז על פשעים נגד האנושות שהתבצעו במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. בדיון מיוחד שנערך במועצה הצביעו 25 מהמדינות החברות בה בעד ההחלטה לאמץ את הדו"ח. שש מדינות הצביעו נגד הדו"ח ו-11 נמנעו.

הדו"ח יעבור להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם, גוף אשר יכול להחליט על נקיטת צעדים כנגד ישראל ובכיריה. עם זאת, צפויה ארצות הברית לממש את זכות הווטו שלה במועצה נגד כל החלטה שתשים למטרה את ישראל וראשיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully