וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועם שליט: לא יודעים על התקדמות במו"מ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.8.2009 / 12:23

אביו של החייל החטוף הגיב לדיווחים הסותרים בדבר התפתחויות במגעים לשחרור בנו. הבוקר פורסם בעיתון 'א-שרק אל-אווסט' כי גורמים מצרים מדווחים על התקדמות במו"מ

נועם שליט אביו של החייל החטוף גלעד שליט הגיב היום (רביעי) לפרסומים בעיתונות הערבית בדבר התקדמות במשא ומתן לשחרור בנו. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר שליט כי למשפחה לא ידוע על כל התקדמות במשא ומתן." לא עדכנו אותנו על התפתחות ואנו ניזונים כמו כולם מהדיווחים בתקשורת. אנחנו לא יודעים על משהו חדש שקורה".

דבריו של שליט מצטרפים להכחשות מצד ישראל וחמאס בדבר התקדמות בשיחות. למרות הכחשות אלו מקורות מצריים כן מאשרים כי הושגה התקדמות "ממשית" במשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט בין ישראל לחמאס. בשיחה עם העיתון 'א-שרק אל-אווסט' הרואה אור בלונדון, אמרו היום המקורות המוגדרים על ידי העיתון 'מהימנים' כי לא מדובר בהתקדמות דרמטית אולם "ראש הממשלה בנימין נתניהו הולך בכיוון החיובי".

"נתניהו הסכים לחדש את המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט בין ישראל לחמאס מהנקודה שבה הוא הופסק בתקופת ממשלת אולמרט", סיפרו המקורות. "זו הייתה נקודה מתקדמת ביותר במשא ומתן". המקורות ציינו כי המגעים הופסקו לאחר שממשלת אולמרט הסכימה לשחרר 325 אסירים "כבדים" מתוך 450 האסירים ברשימתו של חמאס, בתנאי שיגורשו לחו"ל או לרצועה.

מקורות פלסטינים מסרו לעיתון כי בסופו של דבר חמאס הסכים לגרש חלק מהאסירים מחוץ לגדה המערבית לאחר שחרורם, זאת לאחר שקיבל את הסכמתם של האסירים עצמם ולאחר שמצרים הבהירה לחמאס כי עסקת שליט תבוצע במסגרת עסקה גדולה יותר שתכלול גם הסכם הפסקת אש ארוך טווח עם ישראל, הסכם פיוס פנים-פלסטיני ופתיחת משא ומתן לשלום בין ישראל לרשות הפלסטינית.

אתמול דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי משלחת מצרית רמת-דרג צפויה לבקר בקרוב בדמשק וברשות הפלסטינית במטרה לדון בפרטים האחרונים של עסקת שליט". מקורות מצרים מסרו לעיתון כי סגן ראש המודיעין המצרי, הגנרל מוחמד איברהים, יבקר באזור כדי "לשכנע את הפלגים הפלסטינים להסיר את המכשולים בפני גיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט". יחד עם זאת, המקורות הכחישו כי הושגה התקדמות בגיבוש העסקה וטענו כי העסקה מצריכה הבשלה מדינית ו"ויתורים הדדיים" מצד שני הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully