וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל גבעתי הורשע בביזה בעת עופרת יצוקה

יהושע בריינר

27.7.2009 / 21:16

החייל לקח לכיסו כרטיס אשראי מבית משפחה פלסטינית בזמן מבצע עופרת יצוקה ומשך באמצעותו 1,600 שקלים מכספומטים ברחבי הארץ. החייל התנצל והחזיר את הכסף

בית הדין של פיקוד דרום הרשיע היום (שני) חייל מחטיבת גבעתי בביזה במהלך מבצע עופרת יצוקה. סמל א' הורשע כי במהלך המבצע לקח כרטיס אשראי מבית ברצועה ומשך 1,600 שקלים מכספומטים במרכז הארץ. לאחר שנתפס הביע א' חרטה על המעשה. הוא הורשע בביזה, הונאה בכרטיס חיוב ובהתנהגות שאינה הולמת. גזר דינו יינתן בחודש הבא.

החייל החזיר את הכסף לאחר מעצרו. בא כוחו של החייל, עו"ד שי רודה, העביר את הכסף לעורך דינם של הפלסטינים וצירף מכתב התנצלות בשמו של החייל. במכתב צוין כי החייל מצטער על המעשה שבו היה מעורב. "מדובר ביוזמה אישית של הלוחם", אמר עו"ד רודה, "דבר המצביע על החרטה העמוקה שהוא מביע".

חייל אחר שנעצר גם כן בחשד למעורבות במעשה, שוחרר ממעצרו לאחר עימות עם א'. חקירת מצ"ח בפרשה החלה מספר חודשים לאחר המבצע ברצועה, לאחר שמשפחה פלסטינית ברצועה דיווחה כי כרטיס אשראי שהיה ברשותה לפני המבצע נעלם וכי בוצעו בו רכישות בתוך ישראל

לפני כחודשיים הוגש כתב אישום נגד חייל בגדוד "סער" של חטיבת גבעתי, בגין גניבת כסף מביתו של פלסטיני במהלך פעילות מבצעית ביהודה ושומרון, כך דווח בגלי צה"ל. מכתב האישום עולה כי בחודש נובמבר האחרון ערך כוח גבעתי חיפוש בביתו של הפלסטיני. החייל המואשם הבחין ב-500 שקלים בתוך קופסת תכשיטים שהונחה בחדר השינה בבית והכניס אותו לכיסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully