וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שם את הנשים בצה"ל מאחורי דלתיים סגורות?

פנחס וולף וגילי גוראל

22.7.2009 / 12:35

עיתונאים וצלמים הוצאו מהוועדה למעמד האישה שדנה בדברי הרב הצבאי הראשי נגד גיוס בנות. זאת, בהסכמת יו"ר הוועדה חוטובלי ולבקשת משרד הביטחון

גדעון צנטנר

(צילום באדיבות ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הצנזורה של חוטובלי? הוועדה למעמד האישה דנה היום (רביעי) בהתבטאות הרב הראשי הצבאי, תא"ל אביחי רונצקי, בנוגע לגיוס בנות. עיתונאים שהגיעו לסקר את הדיון הוצאו ממנו בנימוק שהדיון סגור לתקשורת עקב בקשת צה"ל. הרב אמר בחודש שעבר כי כי לדעתו בנות אינן צריכות לשרת בצה"ל.

בדובר צה"ל טוענים כי מדובר בטעות בתום לב וכי לא ביקשו למנוע סיקור תקשורתי של הדיון. "ככל הידוע לנו דיוני ועדות הכנסת כולן פתוחות לסיקור למעט ועדות חוץ וביטחון", נמסר מדובר צה"ל, "למיטב בדיקתנו, היה סיכום בין משרד הביטחון למזכירות הוועדה לפיו לא יהיה שידור חי מהוועדה. בשל טעות בתום לב לא הועבר המידע כראוי. לצה"ל אין כל מניעה כי ישיבת הוועדה תסוקר".

מלשכתה של יו"ר הוועדה ציפי חוטובלי נמסר כי היא "נענתה לבקשת צה"ל לסגור את הדיון לתקשורת מפאת רגישות הנושא. הוועדה העדיפה דיון חופשי ומעמיק בשל חשיבות הנושא והרצון לקדמו".

חברת הוועדה ח"כ אורית זוארץ (קדימה), הביעה זעם על ההחלטה. לדבריה, מדובר בשיתוף פעולה תמוה של יו"ר הוועדה עם גורמי צבא. "חמור בעיני שחברת הכנסת חובלי הטילה צנזורה ואיפול תקשורתי בדיון בנושא הצגת דו"ח שגב העוסק בשילובן של הנשים בצבא והתבטאותו החמורה של הרב רונצקי". אמרה זוארץ. "במקום שהכנסת תכתיב לצבא מדיניות, הצבא , בשיתוף עם יו"ר הועדה ,הכתיב לכנסת את ההתנהלות".

דבריו של רונצקי אשר פורסמו בתחילת החודש בעיתון "הארץ", עוררו סערה. על פי הפרסום, תא"ל רונצקי אמר בכנס של חיילות דתיות כי בנות אינן צריכות לשרת בצבא, אולם גורמים מקורבים לרב שהיו בכנס מסרו לוואלה! חדשות כי לא כך היו פני הדברים. המקורבים מסרו כי "הדברים לא נכונים. מעבר לכך צריך לשפוט את העניין לפי מעשיו של הרב. העובדות הן שהכנס אורגן על ידי הרב למען החיילות הדתיות והן אלו שהתרעמו על הקושי לשרת בצבא כחיילות דתיות. הרבצ"ר הנוכחי הוא הרב הצבאי הראשי היחידי בתולדות צה"ל שמינה קצינה למערך הרבנות ואף כתב בעבר מאמר הלכתי שקרא לשילוב בנות בצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully