וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: ביקורת על הבחירות - פשע נגד אירן

עידן דורנר

20.7.2009 / 15:34

מנהיגה העליון של אירן מאס בהתבטאויות מנהיגי האופוזיציה בדבר תוצאות הבחירות לנשיאות, והבהיר: "מי שמדרדר את החברה לעבר חוסר ביטחון וסדר - שנוא בעיני האומה"

מנהיגה העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, הזהיר היום (שני) את הפוליטיקאים בארצו שלא לפגוע בביטחון המדינה וקרא לאופוזיציה למתן את התבטאויותיה. זאת בעקבות שורה של התבטאויות שהשמיעו הנשיאים לשעבר האשמי רפסנג'אני ומוחמד חתאמי, והמועמד הרפורמיסטי לנשיאות מיר חוסיין מוסאווי. השלושה מוסיפים לבקר את הלגיטימיות של הבחירות לנשיאות, שנערכו ב-12 ביוני, בהם ניצח מחמוד אחמדינג'ד.

חמינאי קרא למנהיגים להיזהר בהתבטאויותיהם בנושא הבחירות. הוא הוסיף כי פגיעה באירן היא הפשע הגדול ביותר וכי "כל מי שמדרדר את החברה האירנית לעבר חוסר ביטחון וחוסר סדר הוא שנוא בעיני האומה, לא משנה מי הוא". חמינאי לא נקב בשמות, אך מדבריו נשמעה ביקורת חריפה על מובילי מחאת האופוזיציה.

הבוקר קרא חתאמי לרשויות לערוך משאל עם לגבי תוצאות הבחירות. "הדרך היחידה לצאת מהמצב היא לערוך משאל עם", אמר חתאמי. "יש לשאול את העם האם הוא מרוצה מהמצב הנוכחי", הוסיף. מוסאווי, מנהיג האופוזיציה הרפורמיסט שהפסיד בבחירות לנשיאות באירן, קרא לרשויות לשחרר את כל העצורים מההפגנות נגד המשטר. לדבריו, העצורים אינם קשורים לגורמים זרים והחזקתם במעצר לא תפתור את המשבר במדינה. מוסאווי הוסיף כי לעצורים אין גישה לעורכי דין.

אלפים מתומכי האופוזיציה באירן הגיעו לתפילת יום שישי משותפת באוניברסיטת טהרן. שוטרים השתמשו באלות ובגז מדמיע לפיזור ההפגנות שהתקיימו אחרי התפילה, שבה הכריז האשמי רפסנג'אני, ממנהיגי הדת החזקים במדינה, שהמשטר שרוי ב"משבר", וקרא לשחרר את כל האנשים שנעצרו בהפגנות אחרי הבחירות. דבריו נחשבים לקריאת תיגר על מנהיגותו של חמינאי, שהוא הפוסק האחרון בכל ענייני המדינה. רפסנג'אני נמנע מלתקוף ישירות את חמינאי או את הנשיא מחמוד אחמדינג'ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully