וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוז: "ספקות בעניין תום הקלון של דרעי"

עדי שמחוביץ

19.7.2009 / 14:24

היועץ המשפטי לממשלה אמר היום כי קיים בלבול בשאלה האם תום תקופת הקלון של אריה דרעי תחושב מהמועד בו הסתיימה תקופת המאסר או ממועד שחרורו מהכלא

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הגיב היום (ראשון) לפניית התנועה למען איכות השלטון בעניין תום תקופת הקלון של אריה דרעי. במכתב ששלח עוזרו של מזוז, אורן פונו, לתנועה למען איכות השלטון נכתב כי במסגרת עתירתו של דרעי בספטמבר 2008 בעניין התמודדותו בבחירות לראשות עיריית ירושלים, כבר התייחסה הפרקליטות לסוגיה. בהתייחסותה כתבה הפרקליטות שההכרעה האם תום תקופת הקלון תחושב ביחס למועד בו הסתיימה תקופת המאסר (כפי שנכתב בגזר הדין) או ביחס למועד בו שוחרר דרעי מהכלא "אינה נקייה מספקות".

"ציינו, כי לשון החוק אינה חד משמעית, אך הוספנו שלכאורה יש לתמוך בפרשנות לפיה מרוץ הזמן מתחיל במועד סיום תקופת המאסר כפי שנקבע בגזר הדין", נכתב בהתייחסות. עם זאת, היועץ המשפטי הוסיף במכתבו כי "מאחר שדרעי לא עומד בפני מינוי או הליך בחירה, אין מקום להכריע בסוגיה כעת. אם יתעורר הצורך, הסוגיה תבחן מחדש".

זה זמן רב שדרעי חוזר ואומר שבכוונתו לחזור לפוליטיקה בתום תקופת הקלון של הרשעתו. דרעי אמר בכמה הזדמנויות שאת המהלך הראשון יעשה "בקיץ או אחרי החגים", ולא לפני 17 ביולי 2009, שבע שנים מהיום שיצא משערי הכלא. במארס 1999 הורשע דרעי בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא הגיב בקלטת "אני מאשים", שבה האשים את מערכת המשפט ברדיפה עדתית. הקלטת טילטלה והסעירה ציבור שלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully