וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים יידו אבנים לעבר משרד החינוך

איילה חננאל

16.7.2009 / 12:01

נמשכת מחאת החרדים בירושלים על מעצר האם החשודה בהרעבת בנה ועל ההחלטה להפסיק לספק שירותים לשכונות החרדיות. אבנים יודו לעבר מספר מוקדים בעיר. אין נפגעים

מערכת וואלה!

(צילום: רויטרס וגדעון צנטנר, עריכת וידאו: לירז ליבנה, קריינות: ענת ברק)

החרדים בירושלים חידשו בצהריים (חמישי) את ההפגנות במחאה על מעצרה של האם החשודה בהרעבת בנה ובעקבות החלטת ראש העירייה ניר ברקת, להפסיק לספק שירותים לשכונות החרדיות בעיר. במספר מקומות בעיר מתפרעים חרדים ומיידים אבנים. בכל האירועים אין נפגעים, אולם נגרם נזק לרכב חולף.

ברחוב שבטי ישראל הבעירו חרדים צמיגים, יידו אבנים וגרמו נזק לשמשת רכב חולף. ברחוב דבורה הנביאה בעיר יודו אבנים לעבר חלונות בית משרד החינוך, הובערה מכולת אשפה ונגרם נזק לתמרורים. כמו כן, המפגינים ניסו לחסום את הכביש אך פוזרו על ידי המשטרה. בפינת הרחובות שמואל הנביא ויחזקאל יודו אבנים לעבר שוטרים. סמוך ללשכת הרווחה בשכונת גאולה בעיר, הונחו מספר פחי אשפה ובסמוך למקום מיידים חרדים אבנים לעבר השוטרים. ברחוב בר אילן פינה טרקטור של העירייה את פחי האשפה שחסמו את הכביש והוא נפתח לתנועה. עוד עשרות חרדים מנסים להגיע לרחוב יפו ולהפגין במקום ונבלמים על ידי כוחות משטרה.

ההפגנות הסוערות של החרדים בירושלים החלו כבר אמש. כמה מאות חרדים יצאו משכונת גאולה לצומת הרחוב צפניה ובר אילן ויידו אבנים לעבר השוטרים. כוח משטרה ניסה לפזרם במשך כחצי שעה תוך שימוש בזרנוקי מים. בשלב מסוים הודיעו במשטרה כי המפגינים פוזרו וכי הצומת נפתח, ומדי פעם החרדים מיידים אבנים לעבר כוחות המשטרה, אך בשלב זה הודיעו כי פיזור המפגינים החרדים עדיין נמשך תוך שימוש בסילוני מים.

על פי דיווח של קול ישראל, במהלך המהומות אתמול נעצרו 26 מפגינים חרדים בחשד שיידו אבנים לעבר כוחות המשטרה. ניצב אהרון פרנקו, מפקד מחוז ירושלים במשטרה, אמר כי המשטרה פועלת לשים סוף למהומות החרדים בעיר: "אנו פועלים להשיב את הסדר לירושלים. המשטרה ערוכה בכוחות גדולים לטפל בכל מפרי הסדר. אני בהחלט מקווה שהסדר יחזור לירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully