וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנאשם ברצח ענת פלינר אינו מפגר"

עדי שמחוביץ

16.7.2009 / 10:01

ועדת אבחון של משרד הרווחה קבעה כי ת', המואשם ברצח עו"ד פלינר לפני שלוש שנים, אינו סובל מפיגור שכלי וכשיר לעמוד לדין. עורכי דינו: "ההחלטה תמוהה, נגיש עליה ערר"

הנער המואשם ברצח עורכת הדין ענת פלינר לפני שלוש שנים, אינו סובל מפיגור שכלי וכשיר לעמוד לדין. כך עולה מחוות דעת, שהגישה היום (חמישי) ועדת אבחון של משרד הרווחה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. חוות הדעת מנוגדת לדו"ח מבית החולים אברבנל, לפיו הנער אכן סובל מפיגור ובעיות נפשיות.

עורכי דינו של ת' משה מרוז ושירה מרוז הגיבו בתמיהה לחוות הדעת. לדבריהם, "הדבר מוזר ביותר ,כי בתוך דו"ח הוועדה יש אבחונים שנעשו לו באברבנל וקבעו כי הוא מפגר. הוועדה בשיחה של שלושת רבעי שעה בלבד קבעה שהוא בסדר ואינו סובל מפיגור שכלי. הדברים לא ברורים". עורכי הדין הודיעו כי בכוונתם להגיש ערר על קביעת הוועדה.

עמי פלינר, בעלה לשעבר של ענת, הגיב בסיפוק להחלטת בית המשפט: "אנחנו מצפים בקוצר רוח לתחילתו של המשפט, אנחנו רוצים שהליך המשפט יסתיים, להיות מאחורי זה, זה לא עושה טוב לאף אחד. עברו יותר משנתיים מאז נתפס הבחור ועדיין שום דבר לא קרה. אנחנו מאמינים בבית המשפט ובפרקליטות. בית המשפט גם אמר שהנאשם כשיר לעמוד לדין וצריך לעמוד לדין. מטרידה אותי השאלה מה היה קורה אם בית המשפט היה קובע שהוא כן היה מפגר בזמן הרצח, מי היה לוקח אז אחריות על הרצח של ענת?"

ת' בן ה-18, מואשם בעבירת רצח אותה ביצע לכאורה כשהיה בן 15 ושלושה חודשים בלבד. בכתב האישום נטען, כי ביום הרצח נטל ת' זוג כפפות שחורות וסכין קומנדו השייכת לאביו מארון הבגדים של הוריו, ויצא מביתו. כשהגיע לבית משפחת פלינר, דפק על דלת הכניסה מכיוון שנראה הבית יפה בעיניו. כשפתחה לו פלינר את הדלת, דרש ש"תוציא את כל הכסף" ודקר אותה פעמיים בבטנה, השליך את הנדן לרצפה וברח מהמקום. כתוצאה מהדקירות התמוטטה פלינר לעיני ילדיה הקטנים, שרצו לעברה כששמעו את זעקותיה. פלינר מתה מאוחר יותר בדרכה לבית החולים כתוצאה מדימום פנימי.

עורכי דינו של הנער אמרו כי "הם מודים בעובדות כתב האישום אבל כופרים באשמת הרצח וטוענים לפטור מאחריות פלילית מכיוון שלפי חוק העונשין אדם הסובל מפיגור שכלי לא יכול היה להימנע מביצוע המעשה אינו אחראי בפלילים".

  • עוד באותו נושא:
  • ענת פלינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully