וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: 156 הרוגים ואלף עצורים בעימותים

7.7.2009 / 10:36

נמשכת האלימות של השלטונות נגד בני המיעוט המוסלמי במחוז שינז'יאנג. במהלך יומיים של עימותים נהרגו 156 אנשים ומעל אלף נפצעו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מאות סינים מהמיעוט האויגורי המוסלמי המשיכו גם היום (שלישי) בהפגנות נגד המשטר והמעצרים הנרחבים של כוחות ביטחון במהלך העימותים בסוף השבוע בבירת מחוז שינז'יאנג, אורומצ'י. מניין ההרוגים בעימותים, הנמשכים כבר יומיים, עלה היום ל-156, מתוכם 27 נשים, ומספר הפצועים ל-1,080. המשטרה השתמשה הבוקר בגז מדמיע כדי לפזר את ההפגנות של התושבים.

מאות מפגינים סינים מבני ההאן, הרוב האתני השולט באזור, ניפצו חלונות ראווה והרסו חנויות בבעלות סינים בני המיעוט האויגורי. העימותים שכחו לרגע קט כששוטרים מהיחידה לפיזור הפגנות, נושאים אלות ומגנים, יצאו לרחובות ופיזרו את ההפגנות.

אזור רגיש

לצד טיבט, שינז'יאנג היא אחד האזורים הרגישים ביותר בסין מבחינה חברתית ופוליטית. בשני המקומות מנסה הממשלה להדק את שליטתה בחיי הדת והתרבות של המיעוטים, למרות ההבטחה לצמיחה כלכלית ושגשוג.

מספר מפגינים נדרו לא להיכנע לשלטונות וגינו את המעצרים של המפגינים המוסלמים. "הם עוצרים אותנו ללא כל סיבה. הגיע הזמן שנילחם בחזרה", אמר עבדול עלי בן ה-20. 1,434 בני המיעוט המוסלמי נעצרו על ידי המשטרה עד כה.

שינז'יאנג הפכה לסמל למתיחות על רקע אתני, בעיקר עקב הפערים הגדולים בין הסינים בני ההאן למיעוט המוסלמי. ההגירה של בני ההאן, בעידוד הממשלה, עירערה את מאזן הכוחות באזור והפכה את בני ההאן לרוב בערים העיקריות במחוז.

ארגוני זכויות אדם הזהירו מפני היד הקשה של הממשל נגד המיעוט האויגורי. עם זאת, חברי המפלגה הקומוניסטית באזור הגנו על התנהלות השלטונות. הם קראו לממשלה להשיק את המאבק נגד הבדלנים ודרישתם לעצמאות. מהבית הלבן נמסר כי מותם של המפגינים מדאיג אך עדיין מוקדם מדי מכדי להעריך נכונה את המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully