וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסאווי: "ממשלת אחמדינג'ד אינה לגיטימית"

עידן דורנר

1.7.2009 / 16:54

מנהיג המחאה באירן פרסם הודעה באתר האינטרנט שלו, בה קרא לרשויות לשחרר את כל האנשים שנעצרו במהלך המחאה נגד תוצאות הבחירות, אותם כינה "ילדי המהפכה"

מנהיג המחאה באירן מיר חוסיין מוסאווי הודיע היום (רביעי) באתר האינטרנט שלו, כי עבורו הממשלה החדשה של הנשיא מחמוד אחמדינג'ד היא לא לגיטימית. מוסאווי גם קרא לרשויות לשחרר את כל האנשים שנעצרו במהלך המחאה נגד תוצאות הבחירות, אותם כינה "ילדי המהפכה" והוסיף כי הוא אינו יכול להתפשר בנושא זכויותיהם של האנשים.

בנוסף, הוא קרא להסרת איסור הפרסום של עיתונים ואתרי אינטרנט שנחסמו. הרשויות באירן סגרו היום עיתון שמוציאו לאור מקורב למועמד המתון מהדי כרובי, לאחר שכינה את הממשלה באירן "לא לגיטימית", בעקבות הטענות על זיופים בבחירות לנשיאות.

גם המועמד הרפורמיסטי שהגיע למקום הרביעי בבחירות באירן, מהדי כרובי, הצהיר הבוקר כי ממשלתו של מחמוד אחמדינג'ד אינה לגיטימית בעיניו. כרובי אמראת הדברים בעקבות הודעת ועדת הבחירות כי בתום ספירה מחודשת של הקולות, אחמדינג'ד הוא עדיין המועמד המנצח. מפלגת האופוזיציה הגדולה באירן הודיעה באתר האינטרנט שלה, כי הבחירות לנשיאות שנערכו בחודש שעבר היו בגדר הפיכה צבאית וכי תוצאות הבחירות הן לא מקובלות.

בתוך כך, רמטכ"ל צבא אירן אמר היום כי האיחוד האירופי אינו מוסמך יותר לנהל שיחות בדבר תוכנית הגרעין האירנית, וכי חברותיו מתערבות בענייניה הפנימיים של אירן. לדברי חסן פירוז באדי, "בגלל ההתערבות של הקבוצה הזאת במהומות שפרצו אחרי הבחירות באירן, הם איבדו את סמכותם לנהל שיחות עם אירן".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כינה אתמול את ניצחונו בבחירות לנשיאות "ניצחון העם האירני", ותבוסה לאויביה של הרפובליקה האיסלמית. "הבחירות האלה היו למעשה משאל עם. האומה האירנית היא המנצחת והאויבים, למרות מזימתם לגרום להפיכת קטיפה, נכשלו ולא הצליחו להגיע למטרותיהם".

גורם דת בכיר באירן לשים קץ קרא למחאות על תוצאות הבחירות לנשיאות, בעקבות ספירת הקולות החוזרת שנערכה שלשום ואישרה את ניצחונו של אחמדינג'ד, ולמעשה ביטלה כל אפשרות לערער על התוצאות מבחינה חוקית. בספירה החוזרת נבדקו רק 10 אחוז מהקולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully