וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות מטהרן: אנשי הבסיג' פולשים לבתים

27.6.2009 / 22:28

דו"ח של ארגון זכויות אדם חושף כי מליציות הבסיג' מבצעות פשיטות ליליות בטהרן. אנשיהם לבתים פרטיים, מכים את הדיירים ושוברים דלתות וחלונות במטרה לדכא את המחאה

"מיליציות הבסיג' האירניות מבצעות פשיטות ליליות בטהרן, אנשיהם פולשים לבתים פרטיים ומכים את הדיירים בניסיון להשתיק את המחאה הנמשכת נגד תוצאות הבחירות לנשיאות. כך מדווח ארגון זכויות האדם "Human Rights Watch" בדו"ח שפירסם אתמול (שישי).

"עדים מספרים לנו שאנשי המיליציה הורסים רחובות שלמים ואפילו שכונות בניסיון להפסיק את שירת המחאה והקריאות העולות מהגגות בלילות", אמרה שרה לי ווייטסון, מנהלת מחלקת המזרח התיכון בארגון. תושבים רבים מביעים את מחאתם מדי לילה בקריאת "אללה אכבר" מגגות העיר – צורת מחאה שהיתה נהוגה בזמן המהפכה האיסלמית ב-1979.

הדו"ח מצטט בעילום שם מספר אזרחים שתיארו את ההתקפות הליליות: "ב-22 ביוני, בזמן ששרנו 'אללה אכבר' על הגג... הבסיג' נכנסו לשכונה שלנו והתחילו לירות אש חיה לאוויר, בכיוון הבניינים שמהם הם חשבו שהקריאות יוצאות", סיפרה לארגון תושבת רובע ונק. אישה אחרת סיפרה שאנשי הבסיג' טיפסו על חומות שהקיפו בתים לאחר שלא הצליחו לפרוץ את הדלתות: "כשהם נכנסו לבתים הם היכו את הדיירים. השכנים התחילו לקלל אותם ולזרוק עליהם אבנים כדי שיפסיקו, אבל אז הבסיג' תקפו את הבתים של השכנים וניסו להיכנס אליהם".

תושבת אחרת אמרה שהבסיג' ריססו את דלתות הבתים שאליהם חשבו שהמפגינים נמלטו. "כמה דקות לאחר מכן הם חזרו ותקפו את הבתים שהם סימנו, הם שברו את הדלתות ונכנסו. הם הרביצו לבעלים ושברו את החלונות בבית ובמכונית שלהם".

על פי התקשורת הרשמית באירן, 20 בני אדם נהרגו במהומות שפרצו לאחר הבחירות השנויות במחלוקת.

בתוך כך, מנהיג המחנה הרפורמיסטי באירן, מיר חוסיין מוסאווי, דחה היום הצעה ממשלתית לספור מחדש 10% מהקלפיות בבחירות השנויות במחלוקת במדינה. כך מסר מקורבו. "אין דרך אחרת מאשר ביטול ההצבעה, חלק מחברי הוועדה הממשלתית אינם אובייקטיביים", ציטט המקורב הצהרה של מוסאווי שצפויה להתפרסם מאוחר יותר באתר האינטרנט שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully