וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס על נאום אובמה: "פתוח ומפויס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.6.2009 / 15:26

בחמאס הדגישו עם זאת כי הנאום מעיד שיחס ארה"ב לארגון לא השתנה. הרשות: "צעד מדיני מתקדם והתחלה טובה שיש לבנות עליה מיידית"

בחמאס חולקים שבחים לנאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בקהיר. סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר היום (חמישי) בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" כי תוכן הנאום היה "פתוח ומפויס". יחד עם זאת הוא הבהיר כי הנאום מעיד שיחסה של ארצות הברית כלפי חמאס לא השתנה. דובר חמאס בעזה איימן טהא הדגיש גם הוא כי הנאום אינו מסמל כל שינוי במדיניות האמריקאית".

הרשות הפלסטינית בירכה על הנאום וכינתה אותו "התחלה טובה". נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר כי "נאומו של אובמה ברור ובהיר. הוא מהווה צעד מדיני מתקדם והתחלה טובה שיש לבנות עליה באופן מיידי".

לדברי אבו רודיינה, הדברים שאמר אובמה בעניין סבל העם הפלסטיני הם "מסר שעל ישראל להבין היטב" משום שהדבר "מחייב אותה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות". הוא הוסיף ואמר: "הגיע הזמן להקים מדינה פלסטינית שבירתה היא מזרח ירושלים".

בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת אמר כי הרשות מעריכה עד מאוד את דבריו של אובמה, שכן "את הדברים שהוא אמר לאבו מאזן בחדרים סגורים הוא אמר הפעם בפומבי. אובמה כרך בין האינטרס העליון של ארה"ב לבין האינטרס הפלסטיני בפתרון שתי המדינות". עריקאת תהה אם אובמה מתכוון להמשיך לשתף פעולה עם ממשלת ישראל "המסרבת לפתרון שתי המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully