וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ועדת הבדיקה של האו"ם העדיפה את חמאס"

5.5.2009 / 10:52

במשרד החוץ דחו את מסקנות הדו"ח, שצפוי להתפרסם היום ומטיח האשמות חמורות בישראל וקובע בין היתר כי חיילי צה"ל ירו במכוון באזרחים בעזה. "הדו"ח הוא מגמתי ובלתי מאוזן"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון יגיש היום (שלישי) למועצת הביטחון את התייחסותו לתמצית דו"ח ועדת הבדיקה הפנימית של האו"ם למבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, במהלכו נפגעו תשעה מתקני או"ם בהפצצות צה"ל. ממשרד החוץ נמסר כי ישראל דוחה את הביקורת המופיעה בתמצית דו"ח הוועדה וקובעת כי רוח הדו"ח ולשונו הינם "מגמתיים, בלתי מאוזנים בעליל ומתעלמים מהעובדות, כפי שהוצגו בפני הוועדה".

"הוועדה מעדיפה את עמדות החמאס, ארגון טרור רצחני, ובכך מטעה את הציבור בעולם. הדו"ח מתעלם לחלוטין מההתקפות על ישראל במשך שמונה השנים, שקדמו להחלטה לצאת למבצע, ומתעלם מהמציאות הקשה, שהכתיב חמאס, ומשיטות הפעולה שלו. כארגון טרור בחר החמאס למקם את זירת הלחימה בתוך שטח בנוי וצפוף אוכלוסין ובכך לא רק שתקף במתכוון אזרחים ישראלים, כפי שאף מצוין בדו"ח, אלא גם סיכן את חיי האזרחים הפלסטינים והשתמש בהם "כמגן אנושי" באופן ציני ומניפולטיבי".

עוד נמסר ממשרד החוץ כי "צה"ל נקט בשורה של אמצעים, על מנת להימנע מפגיעה במתקנים ובכלי רכב השייכים לאו"ם ולארגונים בינ"ל אחרים. מתקנים אלה סומנו מראש על מפות הקרב בהתאם למידע, שנמסר ע"י האו"ם והארגונים הבינ"ל האחרים, והמפקדים והחיילים תודרכו בהתאם טרם ובמהלך המבצע. תמוהה העובדה כי הדו"ח אינו מטיל כל אחריות על ארגון החמאס, שמיקם את מתקניו ושלח את אנשיו להתעמת עם צה"ל בסמוך למתקני האו"ם".

הדו"ח קבע בין היתר כי ישראל ירתה במכוון על אזרחים ובשימוש בכוח מוגזם. מחברי הדו"ח אף המליצו להקים ועדת חקירה בלתי תלויה מטעם האו"ם שתבדוק באופן מקיף האם ישראל ביצע פשעי מלחמה במהלך המבצע בעזה.

במשרד החוץ אומרים כי הדו"ח הנוכחי מהווה את סופו של תהליך הבדיקה הפנימי של האו"ם. "על האו"ם מוטלת החובה להפיק לקחים משלו ביחס לדרכים באמצעותן עליו להתמודד עם מציאות מורכבת בה ארגון טרור פועל בקרבת מתקניו ללא הבחנה ובאופן המסכן את פעילותו. אנו מצפים מהאו"ם למעשים ואמירות ברורות בהקשר זה". במכתב שיעביר המזכ"ל הוא מדגיש את שיתוף הפעולה ההדוק לו זכה צוות הבדיקה מישראל, עוד עולה כי אין בכוונתו להקים ועדות בדיקה נוספות. המזכ"ל מוסיף ומציין כי נציגיו דנים עם ממשלת ישראל בישום המלצות הדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully