וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "קיומנו כעם וכמדינה תלוי באחדותנו"

יהושע בריינר

27.4.2009 / 17:57

בטקס פתיחת יום הזיכרון בגבעת התחמושת אמר נתניהו כי "לא נחסוך מאמצים להשבת שליט". ברק: "כל האופציות פתוחות מול אירן"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: נעמה דרור)

"קיומנו כעם וכמדינה תלוי באחדותנו", כך אמר הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו בדברים שנשא בטקס פתיחת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שנערך בגבעת התחמושת. "היום", הוסיף נתניהו, "בזוכרנו את הנופלים, ניתן גם דעתנו לפצועים ולנכי צה"ל ונאחל להם רפואה שלמה ושיקום מלא. לא נחסוך מאמצים לאתר את חיילינו הנעדרים ולהשיב הביתה את גלעד שליט. נתאחד כולנו באחוות אחים עמכם, המשפחות השכולות. ואתכם, גיבורי העם, נזכור ונוקיר בתהילת נצח. יהי זכרם של הנופלים ברוך".

בתוך כך, שר הביטחון אהוד ברק התייחס הערב לאיום הגרעין האירני. בשיחה עם עיתונאים אמר ברק כי "אני ממליץ לארה"ב לקצוב את זמן הדיאלוג עם אירן, ובמקביל לקדם חבילת סנקציות חריפה לפעולה במידה והדיאלוג ייכשל", כך אמר היום (שני) שר הביטחון אהוד ברק בשיחה עם עיתונאים, לדברי ברק, "ישראל אינה יכולה להתנגד לדיאלוג האמריקאי עם אירן, אולם ישראל משוכנעת שעל ארה"ב לקצוב את הדיאלוג בזמן". לדבריו, "ישראל כבר אמרה בעבר שהיא איננה מורידה שום אופציה מהשולחן וממליצה גם לאחרים לעשות כן, אנחנו לא צריכים להרחיב מעבר לזה, וכל דיבור בנושא זה מעבר לכך- מיותר ומזיק."

ברק גם הביע בשיחה רצון להגיע להסדר מדיני כולל באזור ברוח היוזמה הסעודית. "ישראל חייבת לא להרפות לרגע מהמאמץ לחפש כל דרך להגיע להסדרה עם השכנים. יש לנו שלום עם מצרים ועם ירדן, היו לנו שיחות עמוקות עם הפלסטינאים והסורים, ואנחנו צריכים להשלים את המלאכה. אני משוכנע שבשנים הקרובות נצטרף לטפל בהסדר אזורי כולל לשלום ושת"פ בכל המזרח התיכון, שיקדם גם את הערוץ הפלסטיני, ובבוא העת ובצורה נכונה את הערוץ הסורי והלבנוני וגם יקדם את הנורמאליות של היחסים שלנו עם כל העולם הערבי, מהמזרח התיכון ועד צפון אפריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully