וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני למיטשל: "קיפאון מדיני יחליש את המתונים"

16.4.2009 / 17:53

יו"ר האופוזיציה והשליח למזה"ת נועדו בת"א. לבני: "הזמן לא פועל לטובתה של ישראל". מיטשל: "נפעל בנחרצות לקדם את חזון 2 המדינות"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

"אין בתוכנו בישראל חילוקי דעות על החובה לספק מענה שלם וכולל לצרכי הביטחון של ישראל או על הצורך לקיים שינויים מהותיים בשטח וליישם את מפת הדרכים לפני הקמתה של מדינה פלסטינית, אך יש בינינו חילוקי דעות ברורים בתרגום האינטרס הבסיסי של ישראל בכל הקשור לסכסוך", כך אמרה היום (חמישי) יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני בפגישתה עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל.

בפתח הפגישה אמרה ח"כ לבני, כי "ישראל וארה"ב מחזיקות במטרות ובערכים רבים ומשותפים - ללא קשר למפלגות שאנחנו מייצגים. זה גם המסר שתשמע מאיתנו הקהילה הבינלאומית ביחס לחובתה לפעול מול האיומים באזור ובראשם אירן והטרור".

"אני מאמינה שהזמן לא פועל לטובתה של ישראל. הקיפאון בתהליך המדיני יחליש את מי שמאמין שהפתרון לסכסוך הוא בהסדר. הסדר שקובע את גבולות הקבע של ישראל - גם אם כרוך בהחלטות קשות – מייצג אינטרס ישראלי מובהק לשמור על ישראל כמדינה יהודית עם רוב יהודי. החלטה בנושא הזה נדרשת כבר עכשיו כדי למנוע תהליכים שיכפו עלינו תוצאות אחרות".

מיטשל אמר בפגישה, כי "נפעל בנחרצות לקדם את חזון שתי המדינות לשני עמים. אני שהייתי מנהיג הרוב וגם מנהיג המיעוט בסנאט, יודע מה המשמעות של אופוזיציה אידיאולוגית חזקה אני בטוח שאת תספקי זאת חשוב לי לשמוע מה את אומרת".

בפגישה נדונו גם התהליך המדיני וגם השפעתה של הסוגיה האיראנית על האזור. "הסכסוך עם הפלסטינים הוא לא הסיבה לסכסוך האזורי עם איראן", קבעה לבני. "איראן משתמשת בו כתירוץ כדי לקדם את מטרותיה שלה. מתן מענה הולם לבעיה האירנית יסייע בפתרון הסכסוך בין ישראל, הפלסטינים ומדינות ערב".

בתוך כך ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום עם שר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס בלשכתו בירושלים. בפגישה אמר נתניהו למורטינוס, כי "ישראל צריכה להיות מדינתו של העם היהודי כמו שספרד היא מדינת העם הספרדי עם שוויון זכויות למיעוטים. מלשכת נתניהו נמסר כי מורטינוס אמר לנתניהו: "אתה צריך לעשות את השלום בדרך שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully