וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד כאן: עד 2019, מיפוי גנטי לכל דורש

טלי גולדשטין

9.2.2009 / 14:49

מדענים מעריכים כי הכנת מפת ד.נ.א לכל תינוק תהיה בת ביצוע ואפשרית מבחינה כלכלית בתוך פחות מחמש שנים

עשור מהיום, כל תינוק שייוולד יעבור מיפוי גנטי עם לידתו. כך חוזה היום (שני) חברה עולמית למחקר הגנום האנושי. לפי דיווח ה"טיימס" הלונדוני, מפת ד.נ.א בעבור כל תינוק תהיה דבר בר ביצוע ואפשרי מבחינה כלכלית בתוך פחות מחמש שנים, אמר ד"ר ג'יי פלאטלי, מנכ"ל חברת "אילומינה".

סוגיות חברתיות ומשפטיות יהיו הגורמים היחידים שעלולים להציב מכשולים בפני עידן "ריצוף הגנום", או פרופיל גנטי, של כל בני האדם. עד 2019, המיפוי הגנטי של תינוקות יהיה דבר שבשגרה, הוסיף ד"ר פלאטלי.

התקדמות טכנולוגית זו תיצור גישה חדשה למדע הרפואה. ניתן יהיה לחזות מחלות כגון סוכרת ובעיות לב ולמנוע אותן. כמו כן, יוכלו הרופאים לרשום לחוליהם תרופות בצורה בטוחה ויעילה יותר. עם זאת, הישג טכנולוגי זה מעלה סוגיות קשות לגבי פרטיות וגישה להיסטוריה הגנטית של אנשים.

"אילומינה" מתכוננת להשיק שירות מיפוי גנטי זול באופן יחסי בתוך שנתיים. כבר היום היא מבקשת את אישור לקוחותיה הראשונים לביצוע התהליך. אלו צפויים לשלם 10-20 אלף דולרים תמורת השירות. לדברי ד"ר פלאטלי, עלות מיפוי גנטי עשויה לרדת לאלף דולר לבן אדם תוך שלוש או ארבע שנים בלבד.

על ידי בדיקת מרכיבי הגנום של התינוק, ניתן לזהות סכנות לחייו שנוצרות בתנאים שונים, בהם סרטן ומחלות לב. אלו שיאובחנו כנמצאים בסיכון גבוה יוכלו לקבל תרופות או תזונה מיוחדת שתוריד את הסיכויים ללקות במחלה. כמו כן, יוכלו הרופאים לדעת אלו תרופות לתת לחולה כך שלא יסבול מהשפעות לוואי וכדי שהתרופה תשפיע עליו בצורה היעילה ביותר.

  • עוד באותו נושא:
  • דנ"א
  • גנום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully