וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תיעד הבתים שנהרסו בעזה מחשש לתביעות

יהושע בריינר

23.1.2009 / 12:41

צלמים התלוו ללוחמים ותיעדו את אמצעי הלחימה שנמצאו בבתים שנהרסו. "אם יגישו נגדנו תביעות, נחשוף שיושבי הבתים לא היו תמימים"

גם יחידת דובר צה"ל נרתמת למאבק בצה"ל מחשש להגשת תביעות בחו"ל נגד קצינים בכירים בעקבות המבצע בעזה. צלמים של יחידת התיעוד המבצעי בחטיבה התלוו ללוחמי החי"ר במהלך פעילותם ברצועה. מעבר לתיעוד כללי של הלוחמה, דאגו הצלמים לצלם בתים בעזה רגע לפני שנהרסו על ידי צה"ל.

"בכל בית שבו נמצאה אמצעי לחימה או מנהרות צילמנו הכל, ובמידה שמישהו ירצה לתבוע, אנחנו נחשוף שיושבי הבתים האלו לא היו תמימים ושימשו את אנשי חמאס לפגיעה בכוחות צה"ל", אמרו גורמי שטח שפעלו במהלך המבצע. לצילום קדם גם הסבר של קצין בכיר בשטח על המבנה והתחמושת שנמצאה בו.

בימים אלו עמלים בדובר צה"ל על מלאכת עריכת הקלטות שהגיעו מאזורי הלחימה. גם בחיל האוויר נערכו מבעוד מועד ודאגו לתעד את מרבית התקיפות של כלי הטיס של החיל באמצעות מצלמות חכמות. בין היתר ניתנה הנחייה לתעד את אמצעי הלחימה שנמצאו במבנים ממסדיים או דתיים, בעיקר מסגדים.רוב הקלטות הועברו לפרקליטות הצבאית, על מנת שישמשו להגנה מפני תביעות עתידיות כנגד הקצינים. "הקלטות החמות" הן צעד נוסף שנוקטים בצה"ל מחשש מפני תביעות עתידיות כנגד הקצינים שלחמו בעזה. בצה"ל גם אסרו להזכיר שמות של קצינים שלחמו ברצועה או לפרסם את תמונותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully