וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מציאת הקטיושות: יוניפי"ל תגבר כוחות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.12.2008 / 11:56

מפקד יוניפי"ל בלבנון תיאר את מציאת הטילים שכוונו לעבר ישראל כ"הישג גדול של צבא לבנון". טרם התברר מי עומד מאחורי הצבתם

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

לאחר שאתמול (חמישי) חשף צבא לבנון שמונה טילי קטיושה שהיו אמורים להיות משוגרים לישראל בלילה, הודיעו כוח יוניפי"ל וצבא לבנון כי הם מתגברים את כוחותיהם באזור דרום לבנון. דוברת יוניפי"ל, יסמינה בוזיאן, אמרה כי הכוח הבינלאומי יגביר גם את כמות הסיורים במקום במטרה לשמור על הביטחון ולשפר את אמצעי האבטחה.

לדברי הדוברת, מפקד כוח יוניפי"ל הגנרל קלאודיו גרציאנו נמצא בקשר עם נציגים בכירים בצבא לבנון ובצה"ל סביב נושא זה. בראיון לעיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל" תיאר גרציאנו את איתור הטילים כ"הישג גדול של צבא לבנון", אולם סירב להיכנס לפרטי החקירה שמתנהלת סביב מציאתם.

כלי התקשורת בלבנון דיווחו אמש כי צבא לבנון מצא שמונה טילי קטיושה שכוונו לעבר ישראל. לפי הדיווחים, לקטיושות הוצמדו שעוני עצר שהופעלו והיו אמורים לשגר את הטילים אתמול ב-22:00 בלילה. עד כה לא ברור מי עומד מאחורי הצבת הטילים.

גורמים במערכת הביטחון העריכו אמש כי הרקטות אינן שייכות לחיזבאללה אלא לארגונים פלסטיניים הפועלים בדרום המדינה. בעבר כבר ירו מספר ארגונים המזוהים עם פלסטינים או מסונפים לארגון אל-קאעידה אל עבר צפון הארץ. לפני כתשעה חודשים ירה ארגון המזוהה עם אחמד ג'יבריל מספר רקטות אל היישוב שלומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully