וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל למצרים: הסירו את המצור מעזה

ניר יהב, כתבנו לעינייני ערבים

23.12.2008 / 23:09

חאלד משעל קרא למדינות ערב לפעול להסרת המצור שהטילה ישראל. "אין דבר שמחייב את המצרים להשאיר את מעבר רפיח סגור"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, קרא הערב (שלישי) למדינות ערב ובראשן למצרים להסיר את המצור שהטילה ישראל על רצועת עזה ואמר כי ישראל לא כיבדה את הרגיעה ולכן היא אשמה בקריסת ההסכם עם חמאס. "האחריות על סיום הרגיעה מוטלת על ישראל משום שהיא לא מילאה אחר תנאיה", הבהיר.

בראיון לערוץ טלוויזיה רוסי אמר משעל כי "מי שרוצה לדון עימנו בנושא הרגיעה, עליו לעשות משהו בעניין המצור המוטל על עמנו הפלסטיני. יותר מ-270 תושבים מתו בגלל המצור, וכעת אנו עומדים בפני אסון אמיתי". לדבריו, על מצרים לפתוח את מעבר רפיח לתנועת פלסטינים משום ש"אין דבר שמחייב אותה להשאיר את המעבר סגור".

הבוקר אמר בכיר חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר לעיתון המצרי הממסדי "אל-אהראם" כי ארגונו מוכן לשוב להסכם הרגיעה אם ישראל תמלא אחר תנאיו, עליהם סוכם בחודש יוני האחרון. א-זהאר הוסיף כי לאחר היממה שבה התחייב חמאס להפסיק לשגר רקטות קסאם, ארגונו יבצע הערכת מצב. "אם נקבל רושם חיובי, נמשיך לנקוט בעמדה זו", הסביר.

לדבריו, על ישראל לפתוח את מעבר רפיח ולהמשיך לאפשר למשאיות עם ציוד הומניטרי ואוכל להיכנס לרצועת עזה. בנוסף, על ישראל, לדבריו, להפסיק לפגוע בתושבי רצועת עזה "על מנת שתיווצר אווירה חיובית שבעזרתה ניתן יהיה לשוב להסכם הרגיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully