וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים על שחרור אסירים: "די למחוות"

30.11.2008 / 8:31

הממשלה תדון היום בשחרור 250 אסירים פלסטינים כמחווה לאבו מאזן, אך שרים וח"כים צפויים להתנגד. ישי: "זה יפגע בשחרור שליט"

יו"ר ש"ס, שר התמ"ת אלי ישי צפוי להתנגד היום (ראשון) בישיבת הממשלה לשחרור 250 אסירים פלסטינים כמחווה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לדבריו, "כל שחרור אסירים מרחיק את שחרור גלעד שליט. השחרור הסיטונאי פוגע במרקם החברתי הפנימי לאור ההתעלמות מאסירים יהודים".

גם השר יעקב אדרי (קדימה) יתנגד לשחרור האסירים. לדבריו, "מדינת ישראל עשתה מספיק מחוות ללא קבלת תמורה. כל עוד אין התקדמות במשא ומתן לגבי גלעד שליט, אין זה ראוי שהמדינה תוסיף ותשחרר מחבלים".

לעומתם, ששת שרי העבודה צפויים לתמוך בשחרור המחבלים. לדברי שר התשתיות בנימין בן אליעזר, "האסירים שישוחררו הם בלי דם על הידיים. זה מחזק את אבו מאזן ואת המתונים ברשות הפלסטינית. זה לא משנה את העובדה שצריך להתאמץ לשחרר את גלעד שליט. מדובר ברשימות שונות. צה"ל מעולם לא היה מוכן יותר למבצע צבאי כמו עכשיו. עם זאת, כשר ביטחון לשעבר אני יכול לומר שאתה יודע איך אתה נכנס למבצעים כאלה ואתה לא יודע איך אתה יוצא מהם. לכן, יש להמשיך את הרגיעה כל עוד היא אפקטיבית, אבל לא נהסס להגיע גם למבצע צבאי אם נצטרך להגיע לכך".

"מה עם מחוות לאזרחי ישראל?"

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, אמר בתגובה לדיון בממשלה כי, "ממשלת לבני-אולמרט ממשיכה במסלול הקבוע של וויתורים חד צדדיים ושחרור מחבלים ללא כל תמורה. כבעבר, שחרור מחבלים לא יקרב את התהליך המדיני, אלא יפגע בביטחון אזרחי ישראל. מקוממת במיוחד העובדה שהחלטת הממשלה מתקבלת בסמוך למתקפת הקסאמים ופצצות המרגמה על ישובי הנגב המערבי בסוף השבוע, ובשעה שגלעד שליט עדיין בשבי בעזה".

ח"כ זאב אלקין, שפרש לאחרונה מקדימה והצטרף ליכוד, העדיף לתקוף את ראש הממשלה אהוד אולמרט. לדבריו, "הגיע הזמן שאולמרט יעסוק גם במחוות לאזרחי ישראל ולא רק לפלסטיניים. תושבי שדרות ואשקלון המופגזים, ואזרחים הדואגים לפנסיות שלהם זכאים למחוות לא פחות מהפלסטיניים. על אולמרט ועל הממשלה להשקיע את כל מרצם בשחרור גלעד שליט ולא בשחרור מחבלים".

השר לשעבר עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) אמר בתגובה: "כל מי שירים את ידו לאישור מהלך אווילי וחסר אחריות זה, יצטרך לתת דין וחשבון לאזרחים, מדוע הוא תומך במהלך מעודד טרור ונותן פרס למחבלים, ולא ממגר את הטרור ונותן ביטחון לאזרחי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully