וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבני מנהלת קמפיין על גב הנידונים למוות"

נתיב נחמני, עדי שמחוביץ ופנחס וולף

26.11.2008 / 2:23

פרקליטו של אחד הישראלים שהורשעו בסחר בסמים בתאילנד: "עכשיו פתאום, ערב הבחירות, שרת החוץ נזכרת להתערב"

"שרת החוץ מנהלת קמפיין בחירות על גב הנידונים למוות", כך מאשים עו"ד מרדכי ציבין, פרקליטו של אלון מכלוף, אחד משני הנידונים למוות באשמת סחר בסמים בתאילנד.

בשיחה עם וואלה! חדשות מקוסובו, שם הוא מטפל בשלושה ישראלים המואשמים בסחר באיברים, הביע ציבין את כעסו על התערבותה של לבני בשלב זה וטען כי היא בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי. "כבר שנה שמשרד החוץ בראשות לבני מתעלם במתכוון מסכנת המוות שכתובה על הקיר", טען ציבין, "המשרד מתעלם מהעצורים בתאילנד כמו שהוא מתעלם ממעצרו של סא"ל יאיר קליין במוסקבה, ועכשיו פתאום, ערב הבחירות, לבני נזכרת להתערב". ציבין הוסיף כי "המשרד מפקיר ישראלים להאשמות שווא של משטרים אפלים ומפלים ונזכר בהם כשמתקבל גזר דין מוות".

הערב (רביעי) תשוחח לבני עם עמיתה התאילנדי בנוגע עונש המוות שנגזר על שני ישראלים שהורשעו בסחר בסמים בתאילנד. לבני גם צפויה לדון עם בכירים אחרים במדינה על גורלם של שני הישראלים.

גורם בכיר במשרד החוץ אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו עושים הכל כדי שחייהם של ישראלים לא ייפגעו. מאידך צריך לזכור שמדובר במערכת משפט עצמאית של מדינה ידידותית לישראל ואנו רוצים למצוא את שביל הזהב כדי לפתור את העניין".

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה התייחסה הערב לגזר הדין, והודיעה שמשפחות הנדונים הגישו ערעור על גזר הדין וכי היא עוקבת אחר ההתפתחויות בשיתוף עם משרד החוץ שמטפל בנושא.

אלון מכלוף וולדימיר אקרוניק, שנעצרו בשנה שעברה כשברשותם 23 אלף כדורי אקסטזי, נדונו היום בתאילנד לגזר דין מוות. השניים הביאו את הכדורים מאירופה והתכוונו להפיץ אותם באיטליה ובארצות הברית.

משפטם של השניים נמשך כשנה והיום כאמור החליט בית הדין התאילנדי לגזור עליהם עונש מוות. בשנת 1999 אירע מקרה דומה כשבית דין תאילנדי גזר עונש מוות על מספר ישראלים שנעצרו על סחר בהירואין, אולם בעקבות התערבות של נשיא המדינה דאז עזר ויצמן ושר החוץ דוד לוי, הומתק עונשם.

תאילנד הקשיחה ב-2002 את עמדתה נגד סחר בסמים ושימוש בסמים לא חוקיים, אך היא עדיין נחשבת לנקודת מעבר מרכזית בעבור סמים המיוצרים במדינות שכנות, כגון מיאנמר – יצרנית האופיום הגדולה בעולם.

* בהכנת הידיעה השתתפו טלי גולדשטין ויוסי מדריסוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully